بدعهدی مدیرعامل شرکت آهاب ادامه دارد/ پرسنل در انتظار یک حقوق از هفت ماه حقوق معوقه

علیرغم امضای تعهدنامه مبنی بر پرداخت بخشی از مطالبات پرسنل شرکت آهاب، این شرکت تا این لحظه (پایان ساعت کاری بانک‌ها) مبادرت به انجام تعهد خود نکرده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ علیرغم امضای تعهدنامه مبنی بر پرداخت بخشی از مطالبات پرسنل شرکت آهاب، این شرکت تا این لحظه (پایان ساعت کاری بانک‌ها) مبادرت به انجام تعهد خود نکرده است.

هفته ی گذشته و مصادف با روز مهندس، ایسکانیوز گزارشی مبنی بر تجمع پرسنل شرکت آهاب منتشر کرد که کارکنان و مهندسان آهاب برای چندمین بار جلوی درب اصلی تجمع کرده و به دفتر علایی مدیرعامل این شرکت هم ورود کردند که با وساطت نیروی انتظامی و تعهد مدیریت بر پرداخت 3 ماه از حقوق عقب اقتاده ی پرسنل خاتمه یافت.

کارکنان شرکت آهاب که همگی بیش از هفت ماه است حقوق نگرفته اند، به امید دریافت بخشی از معوقات خود تا پایان وقت اداری 12 اسفند، از تجمع و اعتراض مجدد خود داری کردند که بازهم با بدقولی مدیرعامل مواجه شده اند و پس از اتمام فرصت یک هفته ای هنوز مبلغی از حقوق و عیدی خود را دریافت نکرده اند.

یکی از پرسنل این شرکت به خبرنگار ایسکانیوز گفت: این شبهه در بین پرسنل مطرح است که حتی در صورت پرداخت دو قسط اول، قسط سوم به دلیل نزدیکیِ موعدِ تعهد به روزهای آخر سال پرداخت نخواهد شد.

او خاطر نشان کرد: تعهدنامه‌ی مذکور صرفا در مورد ۳ برج حقوق و ۱ عیدی تنظیم شده در حالی که پرسنل قریب به ۷ ماه حقوق عقب افتاده را از این شرکت طلبکار هستند.


مهندس یکی از ایستگاه های خط 6 مترو افزود: پرسنل شرکت آهاب که هفت ماه است حقوق نگرفته اند پس از بی توجهی مدیران نامه ای را به سازمان بازرسی کل کشور تنظیم نموده اند که متن آن در زیر آمده است. به امید آنکه با پیگیری های مقام قضایی بتوانند در روزهای منتهی به عید نوروز بخشی از معوقات خود را دریافت کنند.

سازمان محترم بازرسی کل کشور
با سلام و احترام
به استحضار می‏رساند شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) تحت عنوان قراردادی EPC قطعه جنوبی از تونل خط 6 متروی تهران را به همراه ایستگاه ها و هواکش های آن از کارگاه (پایانه دولت آباد) A6 الی N6 (میدان ولی عصر) را به کنسر سیوم شرکت آهاب -بانک شهر واگذار نموده است.
متاسفانه علیرغم پی‏گیری‏های مکرر و مداوم پرسنل و کارکنان شرکت آهاب که جمعیتی حدود هزار نفر از مهندسین و تکنیسین و کارگران را بالغ می‏گردند و با توجه به گرانی و شرایط سخت زندگی هیچیک از پرسنل حق و حقوق خود از مرداد ماه سال جاری(1396) و برای مدت زمان نزدیک به 7 ماه دریافت نکرده‏ اند و علیرغم قراردادهای یک ماهه و به ناحقی که یکطرفه به نفع شرکت آهاب است با اینجانبان منعقد نموده‏ اند که حق بیمه واریزی به سازمان تامین اجتماعی ( مبنای تسویه حساب و پرداخت اضافه کاری و سنوات می باشد) به صورت مبلغ حداقلی که تفاوت چشمگیری با مبلغ پرداختی حقوق دارد می‏باشد که بعضا در مواردی حق بیمه واریزی معادل یک سوم حقوق پرداختی به پرسنل می باشد . لازم به توضیح است افزایش حقوق قانونی سال96 نسبت به 95 به مبلغ حق بیمه اعمال شد واثر افزایشی در مبلغ حقوق دریافتی پرسنل در سال 96 نداشت همچنین در یکی از مواد قرار داد تبصره ای اجباری و غیر قانونی مبنی بر موافقت کارگر به پرداخت حقوق با تاخیر دو تا سه ماه گنجانده شده است .
از سوی دیگر کلیه قراردادهای کارمندان و کارگران به ناحق بصورت یک ماهه منعقد گردیده و هیچ نسخه ای از آن به کارگر داده نمی شود تا جای هیچگونه اعتراض و شکایتی توسط پرسنل نباشد و در صورت هرگونه اعتراض و شکایتی نسبت به حق بیمه و حقوق معوقه خود، شرکت آهاب قرارداد وی را تمدید ننموده و بدون هیچ ضابطه و قانونی افراد را از ادامه کار خود بیکار می نمایند و این رویه‏ ای را که شرکت آهاب در پی گرفته است در یک سال اخیر باعث بیکار شدن کارگران و مهندسان بسیاری شده است که بعضاً محتاج نان شب خود بوده و به علت این خلاء قانونی متاسفانه جایی برای شکایت و فریاد رسی نیافته‏ اند.
بدینوسیله ما کارکنان و کارگران شرکت آهاب با توجه به نزدیکی ایام سال نو از آن مقام محترم درخواست رسیدگی عاجل نسبت به وضعیت موجود را می‏نماییم. پیشاپیش از بذل عنایت و توجه شما کمال تشکر و قدردانی را می نماییم.

با سپاس
جمعی از کارکنان و کارگران شرکت آهاب


رونوشت :
ریاست محترم شورای شهر تهران جناب آقای مهندس هاشمی رفسنجانی
شهردار محترم شهر تهران جناب آقای دکتر نجفی
مدیر عامل محترم شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو)
ریاست محترم سازمان تامین اجتماعی تهران
روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری
روابط عمومی صدا و سیما – برنامه پایش شبکه یک سیما
مدیرعامل محترم بانک شهر
مدیر عامل محترم شرکت آهاب


400

کد خبر: 912580

وب گردی

وب گردی