سرقت بزرگ: ۶۰۰ رایانه استخراج بیت‌کوین در ایسلند دزدیده شد

پلیس ایسلند می‌گوید حدود ۶۰۰ دستگاه رایانه قدرتمند استخراج‌کننده بیت‌کوین و دیگر ارز‌های رمزپایه در این کشور به سرقت رفته است.

به گزارش ایسکانیوز، خبرگزاری اسپوتنیک با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت استخراج ارزهای رمزپایه یک سرمایه گذاری سودآور محسوب می شود و این روزها شمار طرفداران آن در سراسر جهان به طور فزاینده ای در حال افزایش است. با این حال، برای برخی سرمایه گذاری بر روی ارزهای رمز پایه به جای درآمدزا بودن، فاجعه‌بار بوده است. برخی افراد فعال در این حوزه، عملاً خانه های خود را برای استخراج ارزهای رمزپایه به آتش می کشند و یا اینکه تجهیزات گرانقیمت آنها به سرقت می رود.

پلیس ایسلند به تازگی در گزارشی از سرقت گسترده رایانه های استخراج کننده بیت‌کوین در این کشور پرده برداشت. براساس گزارش آسوشیتد پرس، حدود 600 رایانه قدرتمند که برای استخراج بیت کوین و دیگر ارزهای رمزپایه به کار می رود –با ارزش تخمینی 2 میلیون دلار– در ایسلند به سرقت رفته است.

پلیس در جریان تحقیقات، 11 نفر از جمله یک مأمور امنیتی را در ارتباط با سرقت این رایانه ها بازداشت کرد. براساس حکم دادگاه، 9 نفر از مظنونان آزاد شدند و تنها دو نفر از آنها همچنان در بازداشت به سر می برند. این در حالی است که نیروهای پلیس هنوز موفق به یافتن نرم افزارهای به سرقت رفته نشده اند و در حال حاضر مناطقِ با سطح بالای مصرف انرژی را زیر نظر گرفته اند.

گزارش اسپوتنیک می افزاید مراکز داده های بسیاری از شرکت های استخراج [ارزهای رمزپایه] –از جمله معدن بزرگ جنسیس (Genesis Mining)– در ایسلند قرار دارد. محل دقیق این شرکت ها محرمانه است.

حزب «دزدان دریایی» ایسلند چندی پیش اعلام کرد مقامات این کشور باید از شرکت های استخراجی که در ایسلند فعالیت دارند، مالیات بگیرند.

کد خبر: 912601

وب گردی

وب گردی