باید خدمات پرستاری را از بیمارستان ها به جامعه انتقال دهیم

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در شورای هماهنگی پرستاران استان فارس، بر اهمیت ورود خدمات پرستاری به جامعه، تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از پایگاه خبری وبدا ، دکتر مریم حضرتی در این شورا با بیان اینکه امروز نیاز داریم که خدمات پرستاری از بیمارستان ها به جامعه انتقال یابد، گفت: در همین راستا، دانشگاه های علوم پزشکی باید به فکر ایجاد کلینیک های تخصصی پرستاری باشند تا موضوع مراقبت در منزل ترویج یافته و ارائه خدمت به بیماران، دوچندان شود.

وی با بیان اینکه نظارت های همه جانبه نظام پرستاری، به عنوان یک سایه امنیت، در جامعه گسترانیده شده است، افزود: این نظارت ها، لازم است به کمک نظام پرستاری در تمام بخش ها افزایش یابد.

معاون پرستاری وزیر بهداشت با تاکید بر ضرورت اجرایی شدن آموزش های دانشگاهی در خدمات پرستاری، ادامه داد: در پرستاری نوین امروزی، تمامی فرآیند درمان بیماران به کمک کارتکس های الکترونیکی صورت می پذیرد و این موضوع در اغلب مراکز درمانی دنیا در حال انجام است.

دکتر حضرتی در ادامه از پیگیری برای سختی کار پرستاران شاغل در مراکز آنکولوژی و سوختگی خبر داد و گفت: این موضوع در وزارت بهداشت مطرح شده و تحقق آن موجب می شود تا اهمیت کار این پرستاران، بیشتر دیده شود.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست از فعالیت هشت هزار و هفتصد نیروی پرستار در 61بیمارستان استان فارس خبر داد.

"محبوبه ظریفکارفرد" در ادامه به برخی چالش های پیش روی پرستاران از جمله ساعت کاری، مطالبات، اجرایی شدن دستورالعمل بازنگری 20 سال سابقه و پیگیری مجوز به کارگیری کمک پرستار اشاره کرد.
افزایش پذیرش دانشجوی مرد در رشته پرستاری و اختصاص ردیف سوپروایزر کنترل عفونت، دیگر مواردی بود که مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز مطرح کرد.
وی با اشاره به اجرای کدهای 247 و 724 برای خدمت رسانی به بیماران سکته مغزی و سکته قلبی، از موفقیت های پرستاران این دانشگاه، در اجرای این دو طرح ملی خبر داد و یادآور شد: همین امر باعث شده تا بیماران بتوانند خدمات ویژه ای را دریافت کنند.
شورای هماهنگی پرستاران استان فارس با حضور معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رئیس دانشکده پرستاری شیراز، رئیس هیات مدیره نظام پرستاری استان و مدیران پرستاری قطب های درمانی استان فارس، در شیراز تشکیل شد.

701

کد خبر: 912664

وب گردی

وب گردی