استاندار هرمزگان: مشکل فاضلاب بندرعباس تا دو سال آینده حل شود

استاندار هرمزگان در آیین افتتاح از باغ پرندگان استان هرمزگان، گفت: ظرف ۲ سال آینده مشکل فاضلاب بندرعباس باید حل شود.

به گزارش ایسکانیوز، فریدون همتی در آئین افتتاح باغ پرندگان بندرعباس با بیان اینکه بعد از یک سال تلاش و کوشش این باغ به بهره برداری رسید، عنوان کرد: هیچ دستگاهی به تنهایی موفق نخواهد بود بلکه نیازمند هم افزایی در پیشبرد امور هستیم و خوشبختانه در اجرای این پروژه دستگاه های مختلف نقش آفرینی کردند.

وی ادامه داد: از نیروهای مسئول نگهداری این باغ می خواهم تا در کار خود نهایت دقت را داشته باشند تا رفاه مردم تامین و آرامش آنها حفظ شود.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه شهر بندرعباس با جمعیتی قابل توجه به سمت کلانشهر شدن در حال حرکت است و باید مسائل و مشکلات آن را حل کنیم، افزود: حل مشکل پسماند و پساب فاضلاب این شهر برای ما در اولویت است و آقای رئیس ‌جمهور هم بر حل آن تاکید داشتند.

همتی بیان داشت: طی دو سال باید مشکل فاضلاب شهر بندرعباس حل شود و من این مساله را از شرکت آب و فاضلاب استان می خواهم و فضای سبز شهر نیز باید در کوتاه مدت بهبود یابد.

وی گفت: خورهای شهر بندرعباس وضعیت خوبی ندارند و من از بدو ورود به استان این مساله را مورد نظر داشته ام و این خورها باید برای قایقرانی استفاده شود نه اینکه چنین وضعیتی داشته باشد.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: از مدیرعامل شرکت توزیع برق استان نیز می خواهم که نورپردازی و روشنایی شهر بندرعباس بهبود یابد.

همتی با بیان اینکه بلوار ۲۴ کیلومتری در امتداد ساحل و به سمت شرق شهر بندرعباس ایجاد خواهد شد، خاطرنشان کرد: کاربری این بلوار گردشگری خواهد بود و اجازه تجاوز به حریم دریا در آینده را نخواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه باید مناطق جدید تفریحی و گردشگری در بندرعباس برای مردم ایجاد شود، تصریح کرد: از افراد توانمند برای توسعه سواحل، جزایر و شهرهای ساحلی دعوت به عمل آورده ایم تا سطح استان در این عرصه ها ارتقا یابد و به دنبال این هستیم تا ساختمان های اداری نزدیک ساحل را در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم تا اماکن گردشگری در آن ساخته و شهر زیبا شود.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه بندرعباس باید در منطقه بدرخشد و نقش شهرداری در این زمینه بسیار مهم است، اظهار داشت: بنکداران، بازار میوه و تره‌بار و ترمینال های مسافربری در حال خروج از شهر هستند و چهره شهر بندرعباس بهتر خواهد شد.

همتی از تجهیز حمل و نقل عمومی شهر بندرعباس با خودروهای مناطق آزاد برای بهبود کیفیت رفت و آمد و گردشگری خبر داد و اضافه کرد: باید از ظرفیت افراد توانمند بومی استفاده و مجالی فراهم شود تا آنان در شهر خود سرمایه‌گذاری و شهر را زیباتر کنند.

وی گفت: دولت، بخش خصوصی و مردم سه ضلع پیشرفت شهر هستند و رسانه ها نیز باید تسهیل کننده این موضوع باشند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه ۴۳ درصد شهر بندرعباس بافت فرسوده است و باید اقدامات اساسی در آن صورت گیرد، بیان داشت: اگر اقدامات ما در بافت فرسوده چشمگیر باشد، آقای رئیس‌ جمهور وعده سفر دوباره به هرمزگان را داده اند و امیدوارم سال آینده آقای رئیس جمهور بیایند و اقدامات ما در بافت فرسوده را ببینند.

902/900

کد خبر: 912671

وب گردی

وب گردی