پرافتخارترین تیم باشگاهی جهان

تیم تکواندو دانشگاه آزاد پر افتخارترین تیم باشگاهی دنیاست؛ رکوردی که نشان می دهد این رشته رزمی در دانشگاه آزاد اسلامی چه جایگاه ویژه ای دارد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، تیم تکواندو دانشگاه آزاد پر افتخارترین تیم باشگاهی دنیاست؛ رکوردی که نشان می دهد این رشته رزمی در دانشگاه آزاد اسلامی چه جایگاه ویژه ای دارد و با حمایت های مناسب و البته مستمر توانسته نام خود را در تاریخ ثبت کند. حدود 18 سال است که تیم تکواندو دانشگاه آزاد در لیگ برتر فعالیت دارد و در این مدت 5 بار موفق به حضور در فینال جام باشگاه های آسیا شده؛ فینال هایی که با 3 قهرمانی و 2 نایب قهرمانی برای تکواندوکاران دانشگاه آزاد همراه بوده است.

تیم تکواندو دانشگاه آزاد که 7 بار نیز قهرمانی لیگ برتر را به نام خود ثبت کرده، سال 1396 را نیز بسیار خوب آغاز کرد و توانست به روند صعودی خود ادامه دهد. فدراسیون تکواندو ایران در سال جاری تصمیم گرفت لیگ تیمی کشوری برگزار کند که باز هم هیچ تیمی، حریف تکواندوکاران دانشگاه آزاد نشد و تیم تکواندو دانشگاه آزاد بار دیگر مقام قهرمانی را به خود اختصاص داد. دانشگاه آزاد به گواه آمار در سال های گذشته یکی از حامیان جدی رشته تکواندو بوده و یکی از مدعیان جدی قهرمانی به شمار رفته است.

قهرمان جام جهانی 2017

تیم تکواندو دانشگاه آزاد در مسابقات تیمی جهان که سال 2017 برگزار شد نیز عنوان قهرمانی را کسب کرد و بر بام تکواندو دنیا ایستاد. در پایان بیست و یکمین دوره مسابقات جام جهانی 2017 که با حضور 8 تیم برتر جهان به مدت دو روز در «آبیجان» ساحل عاج برگزار شد، در گروه مردان تیم دانشگاه آزاد ایران قهرمان شد، روسیه بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد و ساحل عاج و کره جنوبی مشترکا سوم شدند.

تیم دانشگاه آزاد اسلامی با قهرمانی در رقابت های لیگ به شیوه جام جهانی، به عنوان نماینده ایران راهی این مسابقات شد و در ابتدای راه چین و نیجر را شکست داد. انصراف تیم میزبان سبب شد شاگردان مهار نشدنی سید نعمت خلیفه به نیمه نهایی برسند، کره جنوبی هم حریفی نبود که بتواند تکواندوکاران دانشگاه آزاد را متوقف کند. تیم تکواندو دانشگاه آزاد به فینال رسید و در دیداری نفس گیر موفق شد با نتیجه نزدیک 36 بر 34 روسیه را هم شکست دهد و قهرمان رقابت ها لقب بگیرد. سروش احمدی، هادی تیران ولی پور، سید حسین احسانی، مهدی خدابخشی، سعید رجبی و عرفان ناظمی اعضای تیم دانشگاه آزاد اسلامی در این رقابت ها بودند که با سرمربیگری خلیفه فاتح تورنمنت معتبر و جهانی تکواندو شدند.

گرند اسلم چین زیر پای دانشگاه آزاد

دانشجویان تکواندوکار ایران با قهرمانی در مسابقات جام جهانی ساحل عاج موفق شدند سهمیه حضور در گرند اسلم چین را کسب کرده و در قالب تیم دانشجویان ایران در بخش تیمی نخستین دوره این رقابت ها حضور پیدا کردند و در اولین دیدار، روسیه را با 19 امتیاز اختلاف شکست دادند. چین هم حریف سختی برای دانشگاه آزادی های ایران نبود و شاگردان سید نعمت خلیف با اقتدار عنوان قهرمانی را کسب کردند و 20 هزار دلار پاداش نقدی مسابقات را به خود اختصاص دادند که کادر فنی این مبلغ را بین تکواندوکاران تقسیم کرد.

یونیورسیاد 2017، قله بعدی

بیست و نهمین دوره بازی های یونیورسیاد 2017 قله بعدی بود که توسط دانشجویان ایرانی فتح شد. تکواندوکاران دانشگاه آزاد حضور پررنگی در این رقابت ها داشتند، سعید رجبی و میرهاشم حسینی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه در این مسابقات نشان طلا را بر گردن آویختند تا سهم خود را از 4 مدال طلا و یک مدال نقره در دو بخش پومسه و کیوروگی داشته باشند. بنا بر گزارش رسمی فدراسیون جهانی تکواندو، ایران 50 درصد مدال ها را درو کرد.

دکتر سید نعمت خلیفه، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در این رقابت ها نیز سرمربیگری تیم ملی تکواندو دانشجویان را بر عهده داشت که عنوان بهترین مربی قاره آسیا را در بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در کارنامه داشت. او حدود 20 سال است عضوی از خانواده دانشگاه آزاد محسوب می شود و عملکرد درخشانی را به نمایش گذاشته است.

سید نعمت خلیفه در این باره به خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، گفت: «من دو دهه است در دانشگاه آزاد هستم و با این دانشگاه زندگی کرده ام. خدا را شکر در این مدت توانسته ایم نتایج خوبی کسب کنیم و ویترین افتخارات دانشگاه آزاد را پربارتر کنیم. دانشگاه آزاد در این مدت توانسته ستاره های زیادی را به تیم ملی نیز تحویل دهد و این دانشجویان سهم بسیار زیادی در کسب مدال های رنگارنگ آسیایی و جهانی داشته اند و امیدواریم این روند خوب را ادامه دهیم و باز هم برای کشور عزیزمان افتخارآفرینی کنیم.»

در مسابقات جهانی چند سال اخیر، 80 درصد تیم ملی را بچه های دانشگاه آزاد تشکیل داده اند و بار تیم را به دوش کشیده اند. آرمین هادی پور، میر هاشم حسینی، سعید رجبی، عرفان ناظمی، امیرحسین امیدی، فرشاد غیاثی، رامین حسین قلی زاده و سید حسین احسانی از جمله دانشگاه آزادی های تیم ملی تکواندو به شمار می روند که به افتخارآفرینی این رشته رزمی کمک شایانی کرده اند.

604

کد خبر: 912688

وب گردی

وب گردی