نگاهی به عملکرد تیم واترپلو دانشگاه آزاد اسلامی  در سال 1396

واترپلو یکی از رشته های ورزشی جذاب آبی است که با وجود افتخار آفرینی و کسب مدال های برون مرزی، کمتر در ایران مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، واترپلو یکی از رشته های ورزشی جذاب آبی است که با وجود افتخار آفرینی و کسب مدال های برون مرزی، کمتر در ایران مورد توجه قرار گرفته. در این میان دانشگاه آزاد جزو معدود نهادهایی بوده که سرمایه گذاری های خوب و البته مداومی در واترپلو انجام داده و توانسته افتخارات قابل توجهی را در ایران و آسیا به دست بیاورد.

تیم واترپلو دانشگاه آزاد در سال 1396، روزهای بسیار خوبی را پشت سر گذاشت و در یک قدمی تاریخ سازی قرار گرفت. کادر فنی تیم واترپلو دانشگاه آزاد از اواخر اردیبهشت ماه و اوایل خرداد ماه اقدام به حفظ و جذب بازیکنان، برنامه ریزی و بستن تیم کرد و تمرینات را نیز از روز 20 تیر ماه استارت زد. 10 شهریور ماه اولین بازی دانشگاه آزاد در لیگ برتر برگزار شد و شاگردان علیرضا شهیدی پور رسما وارد مسابقات شدند.

تیم واترپلو دانشگاه آزاد نه تنها مدافع عنوان قهرمانی مسابقات محسوب می شود بلکه 3 سال پیاپی عنوان قهرمانی لیگ برتر را یدک می کشد و در این سال ها تیمی توانایی رویارویی با این تیم را نداشته است.

دانشگاه آزاد در بیست و هفتمین دوره مسابقات لیگ برتر واترپلو با 6 تیم دیگر شامل سایپا، شهید نوفلاح، نفت و گاز گچساران، نماینده اصفهان، نفت امیدیه و نیروی زمینی ارتش به رقابت پرداخت و توانست بار دیگر به فینال مسابقات صعود کند. دانشگاه آزاد اسلامی با پیروزی قاطع 27 بر 8 در دو بازی رفت و برگشت مقابل نزاجا در مرحله پلی آف، اولین فینالیست لیگ برتر واترپلو لقب گرفت. این تیم تمرینات خود را در سال 1396 هر روز در دو نوبت صبح و عصر در استخر واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار و آمادگی بالای خود را در کوران مسابقات داخلی و خارجی حفظ کرد. حالا واترپلوئیست های دانشگاه آزاد امیدوارند تاریخ سازی کنند و به اولین تیمی در تاریخ واترپلوی ایران تبدیل شوند که چهار بار پیاپی عنوان قهرمانی لیگ برتر را کسب کرده اند. فولاد سپاهان همراه با دانشگاه آزاد تنها تیم هایی هستند که 3 بار متوالی قهرمان لیگ برتر واترپلو شده اند اما نه پیش و نه پیس از پیروزی انقلاب اسلامی، هیچ تیمی نتوانسته به رکورد 4 قهرمانی پیاپی در بالاترین سطح از لیگ این رشته ورزشی برسد.

دومین فینالیست این دوره از مسابقات لیگ برتر واترپلو، نفت امیدیه است که با غلبه بر سایپا به فینال رسید و باید برابر تیم قدرتمند دانشگاه آزاد اسلامی قرار بگیرد؛ دانشگاهی که دیگر لیگ برتر ایران را برای خود کوچک می بیند و به افتخار آفرینی در میادین بزرگتر می اندیشد. دانشگاه آزاد در سال 1396 موفق شد در مسابقات در رقابت های واترپلوی جام باشگاه های آسیا به گردن آویز برنز دست پیدا کند و بر سکوی سوم معتبرترین تورنمنت باشگاهی واترپلو در قاره کهن بایستد. رقابت های واترپلوی جام باشگاه های آسیا از روز 15 آبان 1396 به شکل گروهی با حضور 6 تیم در بانکوک تایلند برگزار شد که دانشگاه آزاد اسلامی به مقام سوم رسید. تیم واترپلو دانشگاه آزاد اسلامی، نماینده ایران در آخرین دیدار این بازی ها با نتیجه 18 بر 6 «جاپاین» تایلند را شکست داد و با مدال برنز به میهن بازگشت. دانشگاهی های افتخار آفرین روز 24 آبان در میان استقبال مسئولان، خانواده ها و دوستان شان وارد فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) شدند.

سرمربی تیم واترپلو دانشگاه آزاد، علیرضا شهیدی پور، دروازه بان و کاپیتان اسبق تیم ملی واترپلو است که دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی است و توانسته عملکرد موفقی در این تیم داشته باشد. تیم واترپلو دانشگاه آزاد 5 ملی پوش در ترکیب خود دارد که همگی دانشجوی این دانشگاه در واحدهای مختلف هستد. سهیل رستمیان، دانشجوی مهندسی صنایع واحد تهران شمال، دکتر سجاد عبدی، متالوژی علوم و تحقیقات، امیرحسین کیهانی، مهندسی عمران، تهران مرکزی، حامد ملک خانبانان، مهندسی پزشکی واحد گرمسار و مهدی کرمی، مترجمی زبان واحد کرج، ملی پوشان دانشگاه آزادی تیم ملی واترپلو محسوب می شوند.

علیرضا نجفی، سرپرست تیم واترپلو دانشگاه آزاد در این خصوص به خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز گفت: «مدیران جدید زحمت می کشند و در تلاشند حمایت های لازم را از باشگاه های زیر مجموعه دانشگاه آزاد انجام دهند. امیدواریم ورزش دانشگاه آزاد به حیات پر افتخار خود ادامه دهد و سکوهای قهرمانی را یکی پس از دیگری فتح کند. من از 15، 16 سالگی در تیم های دانشگاه آزاد بازی کرده ام، 5 سال است سرپرست تیم هستم و خودم را عضوی از خانواده دانشگاه آزاد می دانم.»

این تیم در حالی صدرنشین مطلق و قهرمان بلامنازع رقابت های لیگ برتر بوده که رقیبانش از نظر شرایط مالی و امکانات در شرایط به مراتب بهتری قرار داشتند. واترپلوئیست های دانشگاه آزاد با این وجود برای قهرمانی جنگیدند تا افتخار دیگری را به نام این دانشگاه ثبت کنند و برنامه ریزی های کادر فنی و مدیران دانشگاه آزاد نیز در راستای ادامه روند صعودی این رشته ورزشی است.


602

کد خبر: 912697

وب گردی

وب گردی