ورزش با طعم هیجان در تعطیلات نوروز

می توانید در تعطیلات نوروز علاوه بر چشیدن طعم تفریح و هیجان، ورزش را نیز تجربه و دنبال کنید تا آمادگی بدنی تان حفظ شود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، تعطیلات دو هفته ای عید نوروز معمولا به استراحت و تفریح و البته زیاده روی در مصرف غذا، آجیل و شیرینی جات سپری می شود؛ اتفاقی که اضافه وزن و بالا رفتن چربی و کلسترول را به دنبال دارد.

افرادی که در طول سال ورزش می کنند و به باشگاه های مختلف مانند بدنسازی می روند نیز در تعطیلات به دلیل مسافرت و پذیرایی از میهمان، ورزش را رها می کنند که همین موضوع، شروع دوباره فعالیت های بدنی پس از سیزده بدر را برای شان سخت می کند.

در همین راستا می توان ورزش و تفریح را با هم ادغام کرد تا هم از تعطیلات نوروزی لذت برد و هم آمادگی بدنی خود را در شرایط مطلوبی نگه داشت تا پس از پایان ایام عید، بتوان ورزش را از سر گرفت.

* پیاده روی و کوه نوردی

ساده ترین راه برای دور نشدن از شرایط جسمانی مناسب و البته سوزاندن چربی و کالری های زیادی که طبیعتا به واسطه میهمانی و دید و بازدیدها جذب بدن می شود، پیاده روی است. اگر کمی سحرخیز باشید با روزی نیم ساعت پیاده روی صبحگاهی می توانید وزن خود را روی همان عددی نگه دارید که سال جدید را با آن آغاز کرده اید. کوه نوردی نیز یکی دیگر از ورزش هایی است که می تواند به شکل دسته جمعی انجام شود تا هم دوستان و خویشاوندان خود را در تعطیلات ملاقات کنید و هم با فشار مناسبی که به عضلات وارد می کنید، بدن خود را از روزهای خوبش دور نکنید.

* بانجی جامپینگ

اگر اهل هیجان هستید و البته از ارتفاع، هراسی ندارید «بانجی جامپینگ» می تواند روزی جذاب و فراموش نشدنی را برای تان رقم بزند. «بام تهران» در تعطیلات نوروز می تواند یکی از گزینه های مناسب برای تجربه ای جذاب و توأمان از ورزش و شادی باشد. اگر اهل پیاده روی باشید و از منطقه بالایی ولنجک تا ایستگاه اول تله کابین توچال که البته مسافتی نه چندان کوتاه و سربالایی است را قدم بزنید، کمک زیادی به بدن تان خواهید کرد که در ایام عید به مصرف انواع شیرینی و آجیل که سرشار از چربی های اشباع شده است، عادت کرده. در ادامه می توانید احساس معلق شدن در هوا آن هم به صورت سر و ته را با «بانجی جامپینگ» تجربه کنید؛ البته اگر ناراحتی قلبی دارید به هیچ عنوان چنین ورزشی را تجربه نکنید چون ممکن است بقیه روزهای عید را روی تخت بیمارستان سپری کنید.

* پینت بال

یکی از بهترین انتخاب ها برای جمع های دوستانه و فامیلی، «پینت بال» است. اگر عاشق بازی های رایانه ای مانند «کانتر»، «مدال افتخار»، «مکس پین» و «Call of Duty» بوده اید، می توانید در واقعیت چنین فضایی را تجربه کنید، البته خوشبختانه مرگ را به چشم نمی بینید ولی باید مواظب باشید گلوله های رنگی دردناک به بدن تان برخورد نکند چرا که تا چند روز باید کبودی ها را تحمل کنید. «پینت بال»، ورزشی پر تحرک و جذاب است که آدرنالین خون تان را بالا می برد و خاطره ای شاد از یک روز جذاب را برای تان ثبت می کند.

* شنا و فوتبال

گزینه مناسب دیگر پیش روی شما در ایام عید، رفتن دسته جمعی به استخر و اجاره سالن برای بازی فوتسال است که هم به وسیله آن با دوستان و خویشاوندان دیدار می کنید و هم تحرک و شادابی را برای تان به دنبال دارد. شنا جزو ورزش هایی است که تقریبا تمام عضلات بدن تان را درگیر می کند و علاوه بر چربی سوزی و حفظ آمادگی بدنی، آرامش بخش است و شما را از استرس ها و درگیری های ذهنی که در طول سال با آنها دست به گریبان بوده اید، رها می کند. فوتسال نیز از ورزش های هوازی به شمار می رود که با توجه به ایجاد تعرق بالا، بدن تان را آماده نگه می دارد تا با خیالی آسوده، تعطیلات را پشت سر بگذارید.

604

کد خبر: 912699

وب گردی

وب گردی