ایجاد نشاط در محیط سربازی با طرح مهارت آموزی سربازان/۵۰ درصد سربازان آینده دارای تحصیلات تکمیلی خواهند بود

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح ازاستفاده از همه ظرفیت های کشور برای ارتقای سربازان خبر داد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ نشست خبری بررسی وضعیت اقتصادی و اشتغال سربازان وظیفه در حال برگزاری است.
در حین برگزاری پنل تخصصی، سردار فرحی، فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح گفت: زمان سربازی فرصتی طلایی است که امروزه نیروهای مسلح ما نیز غالبا سرباز محور هستند که اولویت دادن به سربازی جهت دفاع از کشور و حفظ تمامیت ارضی نظام مقدس، مدنظر است.
او ادامه داد:امروزه ساز و برگ نظام کشور به سمت سلاح های پیشرفته رفته است و کشور نیازمند سرباز ماهر است هم چنین جامعه ما با مشکل اشتغال روبرو است که اگر سربازان مهارت لازم را ببینند این مشکل پس از خدمت برای آن ها حل می شود و معضل اشتغال کشور کمرنگ خواهد شد.
فرحی تاکید کرد:باید از همه ی ظرفیت های کشور استفاده شود و پازلی تشکیل دادیم با تکیه بر ۳۰ مولفه که ۴ تای آن بانک ها هستند و همه در راستای ارتقای سربازان تاثیر گذار هستند.
او با بیان اینکه بانک ها از جهت تامین هزینه ها و کمک به درآمد اولیه ی خوداشتغالی سربازان تاثیر بسزایی دارند افزود: ما به سازمان های زیربط از جمله وزارت ICT امیدوار هستیم که در دوره ی سربازی بتوانیم سربازان را آموزش دهیم و سالانه ۴۰۰ هزار نفر در این طرح ها آموزش می بینند و مهارت کسب می کنند.
فرحی تصریح کرد: برای اجرای طرح ۲ فرآیند ایجاد کردیم که ابتدا غربالگری و استفاده بهینه مهارت در حین خدمت که این بازه از دوره ی دبیرستان و قبل از شروع خدمت آغاز می شود و داوطلبان سربازی با توجه به علایق و سلایق خود آموزش می بینند.
فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: فرآیند دیگری که پس از خدمت انجام می شود بدین صورت است که سربازان بر طبق آموزش های خود و با تکیه بر تسهیلات بانک ها به حیطه ی اشتغال کشور قدم بگذارند و در این طرح هر بخشی باید گوشه ای از کار را بگیرد تا به مهارت و اشتغال سربازان کمک شود.

سردار فرحی گفت: در طرح مهارت آموزی اشتغال به دنبال ایجاد نشاط و جذابیت در کنار تخصص آموزی سربازان هستیم تا جوانان سربازی خود را در محیط بانشاط به اتمام برسانند.
او تصریح کرد: اساس و پایه ما وزارت کار بوده است و اولین تفاهم نامه ی خود را با وزارت کار شروع کردیم در هشت ماهه گذشته ۳ بار آزمون برگزار شده است که در مجموع ۲۳۰ هزار نفر از سربازان در دوره ها پذیرفته شده و از این تعداد حداقل ۱۰۰ هزار نفر از سربازان گواهینامه مهارتی کسب می کنند.
فرمانده قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح افزود: در قانون بودجه ی سال ۹۷، بودجه ی مناسبی برای ادامه ی روند و اجرای این طرح در نظر گرفته شده است و طبق برآوردها سال آینده ۲۰۰ هزار نفر از سربازان گواهینامه مهارتی کسب خواهند کرد هم چنین قرار است هزینه مهارت آموزی سربازان را خود نیروهای مسلح پرداخت کنند.
فرحی با بیان اینکه در این طرح از ظرفیت ۱۵ وزارتخانه استفاده می شود، خاطر نشان کرد: هم چنین ۴ بانک وابسته به نیروهای مسلح موظف شده اند که پس از اتمام دوره ی خدمت سربازی تسهیلات ارزان قیمت در اختیار سربازان قرار دهند هم چنین در پازل سازمانی ما از ۳۰ ارگان مختلف همچون جهاد دانشگاهی، دانشگاه علمی و کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار خواهد شد.
او گفت: این طرح مهارت های نرم را هم شامل می شود و انواع مهارت های عمومی و اختصاصی در این طرح آموزش داده می شود که مهارت های حوزه ی علوم انسانی نیز در این طرح در نظر گرفته شده است.

202

کد خبر: 912704

وب گردی

وب گردی