رد پای یک آقازاده در جلوگیری از استیضاح ربیعی

ایسکانیوز در گزارشی به چرایی عدم اعلام وصول طرح استیضاح وزیر کار در مجلس پرداخته است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز، آبان ماه سال جاری حدود 50 نماینده با امضاء طرحی از هیئت‌رئیسه مجلس خواستار استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی شدند، این طرح پس از اعلام وصول، از سوی هیئت‌رئیسه قوه مقننه برای بررسی بیشتر به کمیسیون اجتماعی پارلمان ارجاع شد.

عمده محور‌های که طراحان استیضاح برای این طرح عنوان کرده‌ بودند، وضعیت نامناسب صندوق‌های بازنشستگی و عدم اجرایی شدن وعده‌های است که وزیر کار در جلسه رای اعتماد به نمایندگان داده بود.

محمد وحدتی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در تاریخ 5 دی سال جاری در تشریح نشست این کمیسیون با حضور علی ربیعی وزیر کار و طراحان استیضاح به ایسکانیوز گفته بود که این طرح پس از آنکه طراحان این استیضاح از پاسخ‌های وزیر کار قانع نشده‌اند با 34 امضا به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شده است تا در دستور کار مجلس قرار گیرد.

حسین مقصودی یکی از طراحان این استیضاح نیز در گفت‌وگو با ایسکانیوز نیز اعلام کرد که در یکی از جلسات علنی مجلس پس از آنکه علی لاریجانی رئیس مجلس به اکبر رنجبر زاده عضو هیئت‌رئیسه پارلمان گفته بوده که این طرح را اعلام وصول کنند، نایب‌رئیس قوه مقننه از این کار امتناع کرده و اعلام وصول آن را به تاخیر انداخته است.

همچنین در یکی از جلسات علنی مجلس نیز حسین مقصودی طی تذکری اعلام کرده بود که باید طرح استیضاح علی ربیعی در صحن پارلمان اعلام وصول شود.

بیشتر بخوانید...

*پزشکیان: استیضاح ربیعی از دستور کار مجلس خارج شد

** تذکر نماینده سبزوار به پزشکیان برای اعلام وصول طرح استیضاح علی ربیعی

پس از پیگیری‌های خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز، مشخص شد یکی از دلایل عدم اعلام وصول طرح استیضاح علی ربیعی در مجلس، در میان بودن پای استخدام یکی از فرزندان نماینده‌ای است که در هیئت رئیسه پارلمان عضویت دارد.

آن طور که برخی از نمایندگان به خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز گفته‌اند و جزئیات آن نیز نزد این مجموعه محفوظ است این آقا زاده در یکی از شرکت‌های زیر مجموعه وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی با مدرک لیسانس شیمی و با حقوق 10 میلیون تومانی به صورت رانتی استخدام شده است.

301

کد خبر: 912722

وب گردی

وب گردی