تخلف میلیاردی دولت در اجرای یک بند از قانون بودجه امسال

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از تخلف میلیاردی دولت در اجرای یک بند از قانون بودجه سال 96 خبر داد.

اسدالله قره‌خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز، با بیان اینکه دولت در بودجه سال 97 کل کشور پیشنهاد داده برای اشتغال‌زایی از سه طریق منابع مالی آن را تامین کند، گفت: دولت تلاش دارد از طریق گران کردن حامل‌های انرژی 17 هزار میلیارد و برداشت 15 هزار میلیارد از صندوق توسعه ملی و گرفتن 32 هزار میلیارد از بانک‌ها حدود 60 تا 70 هزار میلیارد سرمایه‌گذاری در بخش اشتغال داشته باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت بانک‌ها و عدم سرمایه‌گذاری خارجی در کشور بعید به نظر می‌رسد طی یک سال دولت بتواند منابع قابل توجه‌ای به مانند 70 هزار میلیارد تومان را برای اشتغال‌زایی جذب کند.

نماینده مردم علی آباد کتول ادامه داد: به فرض اینکه دولت بتواند این منابع را جذب کند باید این موضوع را در نظر گرفت که این منابع در جای دیگری به مانند پرداخت سود اوراق مشارکت و پرداخت حقوق کارکنان هزینه نشود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه در تبصره 6 لایحه بودجه سال 96 کل کشور وزارت نیرو مکلف شد جهت حمایت از صنعت برق کشور به میزان پنجاه (50) ریال به ازای هر کیلووات ساعت تا سقف یازده هزار میلیارد ریال عوارض دریافت کند و به خزانه واریز کند، اظهار داشت: قرار بود این درآمد پس از واریز به خزانه به سمت ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تولید انرژی‌های نو برود.

قره‌خانی با تاکید براینکه در انتهای سال قرار داریم و بخش اعظم این عوارض از مردم دریافت و به خزانه واریز شده است، گفت: تاکنون 40 میلیارد در بخش انرژی‌های نو سرمایه‌گذاری شده و پول‌های که به خزانه واریز شده صرف پرداخت سود اوراق مشارکت و پرداخت حقوق کارکنان دولتی شده است.

301

کد خبر: 912727

وب گردی

وب گردی