وزیر خارجه فرانسه باید عذرخواهی کند

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشورخطاب به ظریف: وزیر امور خارجه فرانسه در خاک کشورمان عذرخواهی رسمی کند

به گزارش ایسکانیوزو به نقل از بسیج دانشجویی کشور،شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور در نامه ای به وزیر خارجه کشورمان‌ پیرامون سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران خواستار عذرخواهی رسمی وزیرخارجه فرانسه در خاک ایران شد:

جناب آقای دکتر ظریف
وزیر محترم امور خارجه جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم
▪️ضمن آرزوی توفیق خدمتگزاری برای شما و مجموعه همکارانتان، در اظهارات چندماه پیش وزیر خارجه فرانسه پیرامون مسائل کشورمان نکته ای وجود دارد که ذکر آن با توجه به سفر قریب الوقوع ایشان به کشورمان ضروری به نظر میرسد:
▪️ایشان مدتی قبل ادعا کرده اند که با مقامات کشورمان در حوزه موشکی و منطقه ای مذاکراتی داشته اند و هدف از سفر آینده شان را مذاکره پیرامون آنچه نفوذ مخرب نظامی ایران در منطقه نامیده اند عنوان کرده اند
که در اظهارات فوق الذکر دو نکته اساسی به چشم میخورد که قابل بررسی است:
▪️اولا پیرامون ادعایی که ایشان مبنی بر انجام مذاکراتی در حوزه موشکی و مسائل منطقه صورت داده اند،"هرچند این ادعا توسط معاونت و سخنگوی محترم آن وزارتخانه تکذیب شده" اما استفاده از کلمات ابهام برانگیزی مانند گپ زدن و رایزنی متداول این شائبه را ایجاد میکند که دامنه گپ های آقایان تا کجا را شامل میشود؟
▪️ثانیا این اولین بار نیست که چنین ادعای مشابهی از سوی مقامات اروپایی مطرح میشود و قطعا آخرین بار نیز نخواهد نبود. اما نکته آنجاست که اگر مطلب فوق کذب است چگونه است که یک مقام رسمی فرانسوی به همین سادگی در برابر رسانه ها خبر دروغ میدهد و در ادامه کشورمان را متهم به حضور مخرب و مداخله جویانه در کشورهای منطقه میکند و با هیچ واکنش جدی از سوی مقامات ایرانی مواجه نمیشود. مسئله آنجاست که بسیاری از دیپلمات های اروپایی هر زمان که اراده میکنند در مقابل رسانه های بین المللی کشورمان را متهم میکنند و به گونه ای از مذاکرات موشکی و امنیتی با ایران صحبت میکنند که گویا کشورمان اتهامات وارده از سوی آنان را به رسمیت شناخته است.
▪️این رویه قابل قبول نیست که آقایان دیپلمات اروپایی در کنفرانس های خبری علیه کشورمان صحبت کنند،به قطعنامه های ضد ایرانی رای بدهند،به خودشان اجازه دخالت در سیاست های دفاعی ایران را بدهند و بعد به سادگی به کشورمان سفر کنند.
▪️از طرفی کارنامه کشور فرانسه پر است از بدعهدی و جنایت های بی سابقه در حق کشورمان، از بدعهدی های مکرر در قراردادهای تجاری تا حمایت های رسمی و حضور در نشست های سازمان منافقین و ایراد مواضع خصمانه و عمدتا کذب علیه کشورمان.
▪️در هر حال از دولتی که بارها در شعارهای انتخاباتی خود وعده حفظ عزت ایرانیان را داده است و ادعا کرده است که توانسته است حمایت مجامع بین المللی را به سمت خود جلب کرده و جایگاه کشور را ارتقا ببخشد،انتظار میرود که با قدرت از حیثیت کشور دفاع کرده و اجازه ندهد که هر مقام تازه از راه رسیده ای از تریبون های مختلف کشورمان را متهم به اموری کند که خود بیشتر شایسته آن است. طبیعی است عذرخواهی رسمی وزیر امور خارجه فرانسه در خاک کشورمان کمترین اقدام ممکن خواهد بود.

والسلام علی من اتبع الهدی
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور

204

کد خبر: 912783

وب گردی

وب گردی