آمریکا به روح دیپلماسی جهان خیانت کرده است

نماینده مردم سلماس گفت: انتظار داریم که اتحادیه اروپا، آمریکا را مواخذه کند که چرا به روح دیپلماسی جهانی خیانت می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز، شهروز برزگر نماینده مردم سلماس در جلسه علنی امروز (یکشنبه 13 اسفند) مجلس در نطق میان دستور خود، اظهار کرد: دنیا شاهد بود که ایران برجام را پذیرفت چراکه برای امنیت ذهنی هم‌نوعان خود احترام قائل هستیم، اما از زمان شروع برجام کارشکنی‌های آمریکا آغاز شد.

وی افزود: انتظار داریم که اتحادیه اروپا به جای طرح مسائل جدید، آمریکا را مواخذه کند که چرا به روح دیپلماسی جهانی خیانت می‌کند و ملت شریف ایران را در تحریم نگه داشت.

برزگر تصریح کرد: سردمداران فرانسه و انگلیس چرا اجازه نمی‌دهید که تاریخ ناجوانمردی‌های شما را علیه ملت ایران به فراموشی بسپارند، اگر بار دیگر به اعتماد ملت ایران خیانت کنید، به مردمان خود خیانت کرده‌اید. اگر دنباله‌روی ترامپ جنگ‌طلب بروید، به تاریخ گذشته اروپا و امنیت آینده جفا کرده‌اید.

نماینده مردم سلماس تاکید کرد:‌ اگر جانفشانی ایرانی‌ها نبود کمتر داعش به مرزهای اروپا می‌رسید، ذهن شما به ایرانی‌ها منحرف شده اما آمریکایی‌ها به تجهیز عربستان وحشی می‌پردازد.

وی ادامه داد: 22 بهمن برای دنیا پیام آشکاری داشت و همگان بدون توجه به اختلاف سلیقه به خیابان‌ها آمده بودند تا از حقانیت‌های جمهوری اسلامی دفاع کنند، این وحدت کلمه رمز همیشگی موفقیت‌های ایرانیان بوده و انتظار می‌رود که وفاق ملی در دستور کار تمامی جریان‌های سیاسی و مدنی در ایران قرار بگیرد.

برزگر با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود تأکید کرد: معیشت مردم، بیکاری جوانان، ازدواج، مسکن و مشکلات نیازمندان در این منطقه موج می‌زند، با سوق جوانان به سوی دانشگاه‌ها آنها را از جامعه جدا می‌کنیم اما بعد از چند سال آنها با یک مدرک در جامعه رها می‌شوند، متاسفانه نه توان کارگری دارند و نه جایی برایشان در نظر گرفته شده تا خواسته والدین خود را جامه عمل بپوشانند.

نماینده مردم سلماس اذعان کرد: بیش از 100 هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی در دانشگاه‌ها به صورت حق التدریس مشغول هستند و نه امنیت شغلی دارند و نه از لحاظ مالی تأمین می‌شوند.

وی خطاب به حجتی، گفت: وزیر جهاد کشاورزی! محور اصلی اقتصاد مقاومتی تولید است و کشاورزان و باغداران به تولید می‌پردازند و فروش ثمره تلاش آنها بر عهده دولت است، چرا که سیب باغداران سلماس در سردخانه‌ها دپو شده و قیمت فروش آن کمتر از هزینه صرف شده است.

برزگر ادامه داد: کشور در شرایط سخت بحران بی‌آبی قرار دارد، چرا سد دیرعلی را تکمیل نمی‌کنید؟ چرا ستاد احیای دریاچه ارومیه وظیفه خود را به خوبی انجام نمی‌دهید.

نماینده مردم سلماس افزود: از وزارت راه و شهرسازی می‌خواهم که به داد خیابان‌های شهر سلماس برسد، همچنین از هیئت دولت خواستارم در حل مسائل حق التدریسان تلاش بیشتری به عمل آورد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

304

کد خبر: 912830

وب گردی

وب گردی