جشنواره شیخ طبرسی سه شنبه ۱۵ اسفند برگزار می شود

نشست خبری دومین جشنواره شیخ طبرسی ظهر امروز در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد برگزار شد.


حجت الاسلام حجت اله ذاکر معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست خبری دومین جشنواره ملی قرآنی شیخ طبرسی با حضور اصحاب رسانه در کتابخانه مرکزی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد گفت: اختتامیه جشنواره شیخ طبرسی به عنوان بزرگترین رویداد قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی ساعت ۹ صبح روز سه شنبه ۱۵ اسفند ۹۶ در سالن مرحوم دکتر حبیبی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می گردد‌.
وی با اشاره به جشنواره شیخ طبرسی افزود: تفاوت این دوره با دوره قبل در تعداد آثار ارسالی و استقبال بسیار خوبی است که از این جشنواره صورت گرفته است.
دبیر کمیته اجرایی جشنواره شیخ طبرسی با اشاره به فعالیت های این کمیته تصریح کرد: حدود ۲ ماه کمیته اجرایی جشنواره شیخ طبرسی فعال است و هماهنگی ها، دعوت ها، تبلیغات و اطلاع رسانی لازم انجام شده و یک پیام تصویری از حضرت آیت الله جوادی آملی برای اختتامیه جشنواره دریافت شده است.
وی ادامه داد: تقدیر از شخصیت بی نظیر جهان اسلام حضرت آیت الله جوادی آملی یکی از بخش های ویژه این جشنواره است که تابلوی بسیار نفیس مزین به آیات قرآن کریم به همراه لوح تقدیر به امضای دکترولایتی رییس هیات موسس و هیات امنا و دکتر فرهاد رهبر رییس دانشگاه آزاد اهدا می شود.
ذاکر رویکرد اصلی جشنواره شیخ طبرسی را قرآنی دانست و افزود: در این برنامه از روسای واحدهای دانشگاه آزاد استان تهران و چهره های قرآنی دانشگاه دعوت به عمل آمده و به شرکت کنندگان در این جشنواره گواهی حضور داده می شود.
وی افزود: این جشنواره با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام ابوترابی ختم خواهد شد.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات در خصوص فعالیت های فرهنگی این واحد گفت: در انجام فعالیت های فرهنگی و دانشجویب دقت مناسب، کیفیت و تسریع در انجام کار سرلوحه امور قرار دارد و به دنبال آن هستیم که برنامه هایی داشته باشیم که اثربخشی سنجیده شده باشد و هیچ برنامه ای بدون اثربخشی تصویب نخواهیم کرد.
وی افزود: موضوع دوم که در برنامه های فرهنگی اهمیت دارد تحت پوشش قرار دادن انواع و اقسام سلیقه ها و ذائقه هاست و برگزاری برنامه هایی که همه دانشجویان مخاطب آن باشند و نه فقط بخشی خاص.
ذاکر با اشاره به استفاده از انواع ابزارها در فعالیت های فرهنگی برای اثربخشی و مخاطب قرار دادن تمام دانشجویان گفت: علاوه بر مناسبت های حزن و اندوه و تعظیم شعایر الهی، برگزاری برنامه های جشن و شادی با الگوی شرعی و اخلاقی مورد توجه است، برگزاری جشن ازدواج دانشجویی و جشن دانش آموختگی فارغ التحصیلان، جشن نیمه شعبان در ابتدای سال ۹۷ از جمله برنامه ها خواهد بود.
وی با اشاره به برگزاری جشن میم مثل مادر در واحد علوم و تحقیقات گفت: روز چهارشنبه بعد از ظهر از ساعت ۱۴ جشن میم مثل مادر در تجلیل از مقام مادر و حضرت فاطمه زهرا(س) به صورت باشکوهی برگزار می شود.
معاون فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات در خصوص وضعیت تشکل های دانشجویی در دانشگاه آزاد گفت: در دانشگاه آزاد نسبت به دانشگاه های دولتی تنوع تشکل ها وجود ندارد.
وی با اشاره به سیاست های تشویقی برای ایجاد تنوع در تشکل های دانشجویی و خروج از تصدی گری صرف گفت: در حال حاضر در واحد علوم و تحقیقات ۲ تشکل دانشجویی، ۷ کانون دانشجویی، یک تشکل کارکنان و در حوزه اساتید ۳ تشکل وجود دارد که برنامه داریم هم در برنامه ریزی و هم در اجرای برنامه ها و کلیت کار به تشکل های دانشجویی اهمیت دهیم.

کد خبر: 912857

وب گردی

وب گردی