آذری: تعطیلی چند روزنامه از اعتبار رسانه کاغذی نمی‌کاهد

عضو هیأت علمی دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تعطیلی چند روزنامه از اعتبار این رسانه نمی کاهد، گفت: دولت با اختصاص یارانه های حمایتی و سیاست گذاری های جدید می تواند به کمک روزنامه ها بیاید.

غلامرضا آذری در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره تعطیلی چند روزنامه که اخیرا صورت گرفته اظهار کرد: تعطیلی چند روزنامه به دنبال گرانی کاغذ، مقطعی است و نمی تواند دلیلی بر ضعف مطبوعات کشور باشد.

وی افزود: روزنامه هنوز جایگاه خود را در میان مردم همچون سایر رسانه ها مانند کتاب و رادیو حفظ کرده و تعطیلی چند روزنامه از اعتبار این رسانه نمی کاهد.

این دکترای تخصصی علوم ارتباطات اجتماعی اظهار کرد: حداقل به عنوان کشوری که قدیمی ترین روزنامه را با نام کاغذ اخبار به مدیریت میرزا صالح شیرازی داشتیم و آغاز این حرکت به بیش از صد سال در ایران می گذرد، باید تنور این حرکت را گرم نگه داریم.

وی درباره بیکاری روزنامه نگاران و فعالان عرصه خبر و به تبع آن تعطیلی روزنامه ها، گفت: یکی از راهکارهای کمک به وضعیت روزنامه ها و به تبع آن روزنامه نگاران، اتخاذ یک رویکرد واقع گرایانه به این امر است که به دور از بحث تعطیلی این رسانه، دولت با اختصاص یارانه های حمایتی و سیاست گذاری های جدید در این حوزه به کمک روزنامه ها بیاید.

آذری افزود: در این مقطع زمانی که روزنامه ها تحت فشارهای اقتصادی و گرانی کاغذ هستند می توانند با کاهش تیراژ تولید همچنان به حیات خود ادامه دهند و در همه کشورها دولت با اعمال قوانین حمایتی باعث بقای روزنامه ها می شود.

عضو هیأت علمی دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه اضافه کرد: روزنامه های خصوصی باید ازطریق سرمایه های به جای مانده و سودهای بانکی حاصل از سرمایه گذاری، حیات خود را حفظ کنند و به سمت الکترونیکی شدن پیش بروند یا با تیراژ کمتر از 2 هزار نسخه بدون اینکه تعطیل شوند این بحران گرانی کاغذ را پشت سر بگذارند.

وی افزود: با ادامه روند گرانی کاغذ امکان دارد روزنامه ها به سمت الکترونیکی شدن پیش بروند در حالی که هیچ گاه روزنامه الکترونیکی جای کتاب و روزنامه را در میان مردم نمی گیرد.

این کارشناس علوم ارتباطات اجتماعی درباره آینده شغل روزنامه نگاری گفت: روزنامه نگاران و فعالان رسانه در وضعیت بی ثباتی شغلی بهتر است به سراغ مجموعه هایی بروند که در این وضعیت دشوار کاری اتکای نفس داشته باشند و شبانه روز با قدرت در این راه زحمت بکشند.

502

کد خبر: 912881

وب گردی

وب گردی