امضاهای طلایی در دستگاه دولتی تولید رانت می‌کند

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان گفت: طرح نمایندگان مجلس متضمن مبارزه با فساد، اشرافی‌گری و تبعیض است.

به گزارش ایسکانیوز ، محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران حزب متبوعش اظهار کرد: خدمت‌گزاری صادقانه و پاک‌دستی از ویژگی‌های اصلی یک حکمران خوب است. اکثریت معتنابه مسئولان کشور طی 4 دهه گذشته پاکدست و خدمت‌گزار بودند و کارنامه خدمات آنها کشور را در مسیر پیشرفت و ترقی قرار داده است. اما عده‌ای با سوء استفاده از رانت اطلاعاتی و دست‌درازی به بیت‌المال، به ثروت‌های بادآورده‌ای رسیده‌اند که باید مورد رسیدگی و دقت قرار گیرد و در برابر قانون پاسخگو باشند.

وی با اشاره به بیانات رهبرمعظم انقلاب که فرمودند در اجرای عدالت عقب هستیم، گفت: دلیل اینکه ما در تحقق شعار عدالت در انقلاب مشکلاتی داریم و به اهداف خود نرسیدیم، عده‌ای هستند که به ناحق در ایام تصدی مسئولیت خود امانت‌دار رأی و اعتماد مردم نبودند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: این سؤال خیلی مهم است که چرا تاکنون مسئولی به خاطر نقض قواعد عدالت برکنار نشده است؟ دولت و مجلس در این مورد باید پاسخگو باشند.

حبیبی گفت: امضاهای طلایی در دستگاه دولتی تولید رانت، نابرابری و فساد می‌کند که باید فکری برای آن کرد و کسانی که در این سالها با سواستفاده از امضاهای طلایی راه صد ساله ثروت را یک شبه طی کرده‌اند، باید در محاکم قضایی مورد بازخواست قرار گیرند.

وی افزود: تعمیم دادن این خلاف‌ها و جرم‌ها به تمام بدنه دستگاه اجرایی و قضایی یک ظلم فاحش به نظام جمهوری اسلامی است ولی در این رابطه وجود حتی یک مجرم متخلف هم قابل توجیه نیست.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه فساد چپ و راست و اصولگرا و اصلاح‌طلب نمی‌شناسد، گفت: هرکس مالی را از بیت‌المال به یغما برده است باید به بیت‌المال برگرداند؛ این منطق علی(ع) در حکومت‌داری است.

حبیبی خاطرنشان کرد: اصل 49 قانون اساسی یک اصل دائمی است و مخصوص عناصر رژیم گذشته نیست. نمایندگان باید در بازخوانی و بازتولید حقوقی این طرح برای استیفای حقوق مردم از همه ظرفیت قانونگذاری خود استفاده کنند.

وی با اشاره به توطئه بیگانگان برای کشف حجاب در جامعه تصریح کرد: دشمن هر روز برنامه‌ای را برای زیر سؤال بردن ارزش‌های الهی در جامعه عملیاتی می‌کنند. توطئه کشف حجاب و تئوریزه کردن آن با شبهه حجاب اجباری، عفاف و پاکدامنی را در جامعه دینی ما هدف قرار داده است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی خطاب به مسئولین گفت: به احترام فاطمه زهرا(س) که در آستانه میلاد نورانی آن حضرت هستیم، قانون حجاب و عفاف را عملیاتی و کوتاهی‌های گذشته خود را جبران کنید.

حبیبی با تشکر از مراجع عظام تقلید که در این خصوص موضع‌گیری کردند، گفت: حجاب در جامعه اسلامی ما یک قانون است. نمی‌شود گفت اجرای قانون دل بخواهی است. صدها هزار جوان پاک این مملکت جان خود را برای برپایی نظام اسلامی و اجرای حدود و احکام الهی فدا کرده‌اند. مردم در این باره ذره‌ای کوتاه نخواهند آمد و از امر به معروف و نهی از منکر پرهیز نخواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره توهین مقامات آلمانی به وزیر خارجه کشورمان در جریان خودداری از سوخت‌رسانی به هواپیمای وی، اظهار کرد: عدم رعایت الزامات بین‌المللی از طرف دولت آلمان حتی در مورد بنزین هواپیمای یک مقام مسئول ایران قابل چشم‌پوشی نیست. این توهین آلمانی‌ها که یک پای مذاکره برجام بودند بخشودنی نیست. اقدام آنها این دروغ را افشا می‌کند که «اروپایی‌ها در اجرای برجام با آمریکایی‌ها اختلاف دارند».

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: دولت باید تکلیف خود را با برجام مشخص کند. اینکه همه تعهدات از سوی ایران ادا شود و 10 بار آژانس به این امر شهادت بدهد اما هیچ نهاد بین‌المللی در ادای تعهدات طرف مقابل مسئولیت نپذیرد، اساس این پیمان را سست می‌کند. مفهوم این بدعهدی‌ها آنست که ما معامله‌ای کردیم، پول آن را دادیم ولی هیچ چیز بدست نیاوردیم. این معامله عبث تا کی می‌خواهد به صورت یکسویه ادامه داشته باشد.

حبیبی گفت: وزارت‌خارجه باید اقدام مقتضی را در این رابطه انجام و مراتب اعتراض دولت و ملت ایران را به دولت آلمان ابلاغ کند.

وی در ادامه با اشاره به طرح سؤال نمایندگان از رئیس جمهور گفت: مردم سؤالات زیادی از رئیس جمهور دارند که در مصاحبه‌های تلویزیونی و غیر آن مطرح نمی‌شود؛ این سوالات را شاید بتوان از تریبون نمایندگان ملت مطرح کرد و پاسخ در خور دریافت نمود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: مردم سؤال می‌کنند کارنامه دولت در عمل به اقتصاد مقاومتی چیست؟ مردم سؤال می‌کنند چرا دولت 80 درصد احکام تبصره‌های بودجه سال 95 را اجرا نکرده است. مردم سؤال می‌کنند مسئول کاهش ارزش پول ملی کیست؟ مردم سؤال می‌کنند چرا دولت با منتقدین تعامل سازنده ندارد و نقد آنها را با درشتی پاسخ می‌دهد؟

حبیبی افزود: مردم می‌گویند چرا دولت بجای پاسخگویی، به دو قطبی‌سازی‌های کاذب روی آورده است و وحدت ملی را مخدوش می‌کند؟ و دهها سؤال دیگر که بی پاسخ مانده است و رئیس‌جمهور به جای پاسخگویی با آنها، مسایلی را مطرح می‌کند که در حوزه وظایف او تعریف نشده است.

وی گفت: البته سئوال از رئیس‌جمهور از حقوق مسلم مجلس است و نباید توهین به رئیس‌جمهور تلقی شود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی وتو کردن قطعنامه ضد ایرانی توسط روس‌ها در شورای امنیت سازمان ملل را یک گام بزرگ برای تحکیم روابط راهبردی مسکو و تهران دانست و گفت: روسیه جدید به رهبری پوتین در برقراری روابط راهبردی با تهران عاقلانه رفتار می‌کند و تدبیر خود را در سوریه در کنار رزمندگان با حمایت از آنها نشان داده است. وزارت خارجه باید به تحکیم روابط راهبردی با روسیه همت ویژه‌ای را داشته باشد. حبیبی اوضاع سوریه را پیچیده توصیف کرد و گفت: بزودی دولت و ملت سوریه تکلیف متجاوزان و تروریستها را مشخص خواهند کرد و سوریه به عنوان پایگاه اصلی مقاومت در منطقه روزبروز موقعیت بهتری پیدا می‌کند.

وی با اشاره به ملاقات وزیر اوقاف سوریه با رهبر انقلاب گفت: رهبر انقلاب فرمودند بزودی در قدس نماز جماعت خواهید خواند؛ ما این وعده را خیلی دور نمی‌دانیم چرا که توطئه‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه شکست خورده است. ما در این مساله مهم هیچ تردیدی نداریم.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی از همه خواهران و برادران در کشور خواست در پایان سال جاری نسبت به رسیدگی به افراد کم درآمد اهتمام ورزند و کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی و همچنین مجموعه‌های مددرسانی خصوصی نیز توجه بیشتری به رفع مشکلات مردم معطوف دارند.

کد خبر: 912892

وب گردی

وب گردی