رویکرد آیینی  سنایی در شعر فارسی بررسی می‌شود

نشست «سنایی و اهل بیت (ع)» روز چهارشنبه ۱۶ اسفند در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز از مرکز فرهنگی شهرکتاب، نشست «سنایی و اهل بیت (ع)» به عنوان یکی از نشست های درس گفتارهایی درباره سنایی، روز چهارشنبه ۱۶ اسفند برگزار می شود.

سنایی غزنوی در مقام حکیم و شاعری نامدار کوشیده و توفیق یافته است سرفصل‌هایی مهم از دانش و اندیشه و عرفان و حکمت را در آثار خویش هنرمندانه و متعهدانه بازتاب دهد.

از تنوع موضوعات در آثار سنایی می‌توان دریافت که این شاعر فرزانه اصرار دارد بیشترین آشنایی را بین خواننده و مبانی اندیشه و باور خویش فراهم آورد.

سنایی غزنوی در جایگاه شاعری معتقد به مبانی فقهی و تاریخی اهل سنت موفق شده بهترین گزارش‌ها و تعبیرات شاعرانه را از اهل بیت و خاندان وحی (ع) داشته باشد، به گونه‌ای که افتخار سرودن نخستین شعر رضوی و یکی از بهترین نمونه‌های شعر علوی و فاطمی از اوست.

این رویکرد آیینی هم گزارشگر باورمندی و شرع منشی سنایی است و هم نداشتن تعصب و بهره‌مندی او را از سماحت ومدارا یادآور است.

نوزدهمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ سنایی به موضوع «سنایی و اهل بیت (ع)» اختصاص دارد که با سخنرانی عبدالرضا مدرس زاده همراه خواهد بود.

این برنامه روز چهارشنبه ۱۶ اسفند از ساعت ۱۶:۳۰ در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

502

کد خبر: 912903

وب گردی

وب گردی