رئیس سازمان اوقاف: ضرورت بهره گیری از  ظرفیت هنر در مسابقات  قرآن 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بر فرهنگ‌سازی معارف انقلاب اسلامی برخواسته از قرآن کریم در قالب مسائل اجتماعی، سیاسی، اخلاقی و دینی تاکید کرد و گفت: تفاوت مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران با کشورهایی مثل مالزی، عربستان و ... در پرداختن و توجه به موضوعات سیاسی انقلابی  است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان اوقافحجت‌الاسلام والمسلمین محمدی؛ نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه صبح امروز در جمع بندی نخستین نشست هم اندیشی ستاد برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن با استادان و پیشکسوتان و جامعه قرآنی کشور که درموقوفه هتل ارم برگزار شد پس از استماع دیدگاهها ، پیشنهادها و انتقاد های حاضران در نشست در جمع‌بندی خود اظهار کرد: باید معارف انقلاب اسلامی برخواسته از قرآن کریم را در قالب مسائل اجتماعی، سیاسی، اخلاقی و دینی در برنامه های مسابقات قرآنی فرهنگ‌سازی کنیم.
وی با اشاره اینکه باید با علم و آگاهی به موضوعات سیاسی بپردازیم، تصریح کرد: اصلا تفاوت مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران با کشورهایی مثل مالزی، عربستان و ... در پرداختن و توجه به موضوعات سیاسی انقلابی و استکبار ستیزانه است و قطعا نگاه ما مسائلی خطی و سیاسی و جناحی نیست .
رئیس سازمان اوقاف با بیان اینکه ما مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی برگزار می‌کنیم، افزود: حضور آحاد مختلف مردم در مسابقات‌ قرآنی نکته‌ای است که باید به آن توجه شود؛ جامعه قرآنی اعم از قاری، حافظ، داور و فعال قرآنی همگی از کسانی هستند که در حضور مردم در مسابقات نقش دارند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم به درستی وظیفه میزبانی را انجام دهیم باید همگی فعالیت کنیم، گفت: یکی از دلایل اینکه راه‌پیمایی 22 بهمن در جهان منعکس می‌شود، حضور جمعیت واقشار مختلف مردم است؛ در مسابقات قرآنی هم حضور جمعیت باعث انعکاس گسترده این رویداد خواهد شد..
وی تاکید کرد: مهمترین چیزی که برای مهمانان قرآنی باید به نمایش گذاشته شود توانمندی قرآنی جمهوری اسلامی ایران است.
رئیس سازمان اوقاف گفت : در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتیم، ایشان بر به‌کارگیری هنر در فعالیت‌های قرآنی وفرهنگی تاکید داشتند، بنابراین ما هم از همه مسئولان قرآنی تقاضا داریم در فعالیت‌هایشان از ظرفیت هنر استفاده کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به اینکه باید حال و هوای قرآن را باید با هنر به نمایش بگذاریم، از فعالان قرآنی خواست تا ظرفیت‌های هنری مجموعه خود را معرفی و از آن استفاده کنند.

۷۰۵

کد خبر: 912917

وب گردی

وب گردی