ادامه حیات دانشگاه‌ها مستلزم صرفه‌جویی و مدیریت هزینه‌هاست

نمایشگاه آثار کتب خطی نفیس در دانشکده ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن گشایش یافت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، دکتر حسن شهرکی پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در این نمایشگاه با تشکر از دست اندرکاران ، گفت: امیدوارم اساتید دانشکده زبان های خارجی و ادبیات فارسی نسبت به بازبینی و تصحیح این آثار اهتمام لازم را بعمل آورده و دانشجویان این رشته تحصیلی را به سمت مطالعه این آثار سوق دهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رودهن گفت: با توجه به کاهش تعداد دانشجو و مشکلات و آسیب‌هایی که اکثر دانشگاه‌ها را تهدید می‌کند، ادامه حیات و استمرار دانشگاه‌ها در گرو صرفه‌جویی، مدیریت هزینه‌ها و مقاوم‌سازی منابع درآمدی و اقدام در راستای کسب درآمد غیرشهریه‌ای است که با تلاش و همدلی تحقق می‌یابد.

دکتر شهرکی پور با بیان اینکه دانشجو، استاد و کارمند سه رکن اصلی دانشگاه است، اظهار کرد:‌ همه ما باید در راستای حفظ و پیشبرد اهداف کلی این مجموعه تلاش کنیم و از خودگذشتگی نشان دهیم.

وی گفت: استادان مهمترین الگوهای اخلاقی و حرفه ای دانشجویان هستند که اعمال و رفتار و اندیشه های آنان مستقیماً ساختار شخصیت و درنهایت، اجتماع و آینده را می سازد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن بر انسجام و همدلی استادان و نقش تعیین کننده گروه‌های آموزشی به‌ عنوان موتور محرکه و منشأ تحولات بنیادین در نظام آموزشی و در راستای پیشبرد برنامه استراتژیک دانشگاه و ارتقای کیفی مجموعه فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی این واحد دانشگاهی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه استادان باید دانشجویان خود را به تلاش و فعالیت در کسب علم و دانش تشویق و آنان را به صورت مستمر به یاد گرفتن مشتاق کنند، تصریح کرد: استادان باید دانشجویان را نسبت به کسب علم و دانش و نگرانی نسبت به سرنوشت کشور و و آرمان های موجود دغدغه‌مند کنند.

رئیس واحد رودهن مهمترین هدف این واحد دانشگاهی را توسعه آموزش عالی شهرستان دماوند و بخش رودهن عنوان کرد و افزود: تعاملی دوسویه میان دانشگاه و نهادهای شهرستان وجود دارد و امیدواریم با استفاده صحیح از ظرفیت‌ها و امکانات موجود گام‌های موثرتری در توسعه آموزش شهرستان برداریم.

شهرکی پور از پذیرش دانشجویان خارجی در واحد رودهن خبر داد و افزود: این امر سبب می شود که رودهن نه تنها در منطقه، استان و کشور بلکه در کل جهان برند شود.

202

کد خبر: 912992

وب گردی

وب گردی