«فرهنگ» و «مهارت» در آموزش و پرورش فراموش شده است

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: تا امروز در آموزش و پرورش بیشتر به علم و محفوظات توجه شده و دو موضوع فرهنگ و مهارت فراموش شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد باقر عبادی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره «وضعیت امور تربیتی در آموزش و پرورش»، گفت: در بخش تربیت و فرهنگ در مجموع، در آموزش و پرورش موفق نبوده‌ایم و با آنچه باید، فاصله داریم.

وی ادامه داد: تا امروز در آموزش و پرورش بیشتر به علم و محفوظات توجه شده است تا موضوع تربیت؛ و دو موضوع فرهنگ و مهارت در آموزش و پرورش فراموش شده است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس خاطرنشان کرد: کشورهای توسعه پیدا کرده سرمایه گذاری هنگفتی در آموزش و پرورش به ویژه در بخش فرهنگ کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی گفت: در مدارس باید مسئولیت پذیری، قانون مندی و قانون گرایی و فرهنگ کار آموزش داده شود؛ ضمن اینکه در فرهنگ مدنی نیز کم کار کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: در عرصه مسئولان حکومتی، باید دید مسئولیت پذیری، انضباط و فرهنگ کار وزیر، نماینده مجلس، معاون و مدیرکل چه طور است و اگر درست است، این اختلاس‌ها عیان شده، کجا انجام می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس ابراز داشت: موضوع فرهنگ در آموزش و پرورش و جامعه ما یک مسئله دست چندم حساب می‌شود.
706

کد خبر: 913008

وب گردی

وب گردی