حذف نام شاعر مطرح کره‌ای از کتاب‌های درسی/اتهام آزار جنسی صحت دارد؟

نام «کو اون» شاعر مشهور کره‌ای به دلیل طرح اتهام آزار جنسی، از کتاب‌های درسی حذف می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز از تایمز کره، آنچه شاعر مشهور ۸۴ ساله با نویسندگان زن، ویراستاران و ناشران انجام داده آنقدر شوک‌برانگیز است که نمی‌توان آن را باور کرد.

به گفته چویی یونگ-می شاعر دیگر کره‌ای که خود از قربانیان رفتار نامناسب این شاعر مشهور است، رفتار کو اون بسیار غیرقابل کنترل بوده و او بارها در جمع دست به رفتارهای نامناسب جنسی زده است.

این شاعر گفت آنچه از رفتار این شاعر مشهور در یک بار در دهه ۱۹۹۰ در سئول دید، تا مدت‌ها کلافه بود.

این شاعر ۵۶ ساله گفت نویسندگان و چهره‌های ادبی زن کره‌ای، بارها و بارها از رفتارهای زننده این شاعر آزار دیده‌اند. وی گفت با توجه به این که کو شخصیتی تاثیرگذار در دنیای ادبی و از نفوذ زیادی برخوردار بود، کسی نمی‌توانست این مسایل را عمومی کند.

وی با اشاره به سلسله مراتبی که بین ناشران، ویراستاران و نویسندگان وجود دارد و با انتقاد از این سلسله مراتب گفت: چهره‌های ادبی زن مجبور می‌شوند مصیبت‌های زیادی را در سکوت تحمل کنند.

یونگ-می افزود: با توجه به این که چهره‌هایی مانند کو برای ناشران بسیار اهمیت دارند، کارکنان چنین انتشاراتی‌هایی بیش از همه در معرض آزار جنسی قرار می‌گیرند.

کو پس از انتشار «پنومونی» در سال ۱۹۵۸ به شهرت رسید و بیش از یک ربع قرن در ادبیات معاصر کره چهره‌ای تاثیرگذار بود.

در حالی که از نظر مردم او روح ادبی کشور بود که سعی داشت تا معنی زندگی روزمره و موضوع‌های اجتماعی روز را دریابد، او بیشتر در صدد ارضای مسایل جنسی‌اش بود و اکنون به نظر می‌رسد زندگی واقعی او بسیار با آنچه مردم تصور می‌کردند فاصله داشت.

اکنون در سال‌های غروب آفتاب زندگی او، به نظر می‌رسد این شاعر باید بهای رفتارهای نامناسبی را که چند دهه پیش انجام داد بپردازد.

هفته پیش پس از طرح چندین مورد سوء‌رفتار جنسی که به جامعه کره شوک بزرگی وارد کرد، کو اون از سمتش به عنوان استاد برجسته در موسسه علمی و فناوری کره و دانشگاه دانکوک اخراج شد.

در همین حال اعلام شد شعرهای این شاعر که در کتاب‌های درسی جای داشت نیز حذف می‌شود.

در عین حال با وجود همه این مسایل نابود شدن وجهه بین‌المللی کو اون نیز اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد. این در حالی است که او از سال ۲۰۰۰ یکی از نامزدهای هر سال آکادمی سوئد برای دریافت جایزه نوبل بوده است.

منبع: مهر

502

کد خبر: 913030

وب گردی

وب گردی