تمهیدات ترافیکی پلیس راهور در روزهای پایانی سال /پلیس راهور آماده  خدمت رسانی به مردم  است

رئیس پلیس پایتخت اقدامات ماموران پلیس پایتخت قبل و بعد از سال جدید را تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز، نشست رسانه ای مدیران و فرماندهان پلیس راهور با حضور سردار مهماندار رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ،و سردار رحیمی رئیس پلیس پایتخت امروز درمقر فرماندهی انتظامی پلیس راهور تهران بزرگ برگزار شد.

سردار رحیمی در این نشست با اشاره به ترافیک سنگین روزهای پایانی سال گفت: این روزها به دلیل خرید های نوروزی شاهد ۳۰ در صد افزایش ترافیک هستیم و سبک شدن ترافیک ازساعت ۱۰ شب هم گذشته است و براساس درخواست اتاق اصناف و موافقت پلیس از سوی اداره اماکن مجوز برای واحدهای صنفی صادر شده تا بتوانند تا ساعت ۱ بامداد به فعالیت خود ادامه دهند اما این افزایش ساعت برای طلافروشان نیست و این صنف فقط یک ساعت اضافه تر می توانند فعالیت کنند و مترو نیز تا ساعت 1 بامداد به جابجایی شهروندان ادامه خواهد داد.

افزایش 300 نیروی جدید به مجموعه راهور

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: در سه ماه اخیر 300 نیروی وظیفه به مجموعه پلیس راهور ملحق شدند و ما تلاش می کنیم در پایان سال مشکلی برای مردم ایجاد نشود اما با توجه به میزان خودروها که 4 برابر حجم خیابان ها است در هر صورت در صبح و شامگاه ترافیک خواهیم داشت اما اگر مردم با رعایت قانون با پلیس همکاری کنند می توانیم ترافیک را بهبود بخشیم .

وی به علل دیگر ایجاد ترافیک اشاره کرد و گفت: یکی از اساسی ترین علل ترافیک خرابی خودروها به ویژه خودروهای سنگین است که راننده خودرو با خرابی یا تصادف جزئی حاضر به کنار کشیدن ماشین نیست و این خود موجب ترافیک می شود.

سردار رحیمی ادامه داد: یکی دیگر از علل ترافیک در پایان هر سال اجرای مراسم های مختلف ملی است نشست آسفالت و بارش برف و باران رتبه های دیگر را در ایجاد تصادفات دارند.

وی با اشاره به اینکه در روزهای پایانی سال طرح های ویژه ای اجرا خواهیم کرد افزود: از ساعت 14 بعد از ظهر با آماده باش 70 درصدی ، آماده ارائه خدمات ترافیکی به شهروندان هستیم و مراکز عمده خرید به طور ویژه تحت کنترل پلیس قرار دارد همچنین ماموران آگاهی با لباس شخصی در مکان های خرید به گشت زنی و نظارت می پردازند تا اگر تخلفی مشاهده شد با آن برخورد کنند.

برای 5 شنبه و جمعه پایانی سال برنامه ریزی کامل داریم

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به مراسم چهار شنبه سوری گفت: در 3 شنبه و 4 شنبه پایان سال یعنی هفته آینده همه مراکز عمده فروش مواد محترقه را تحت کنترل و پوشش داریم و از همین جا اعلام می کنیم با واحد های صنفی که اقدام به فروش مواد محترقه غیر استاندارد کنند به شدت برخورد کرده و واحد صنفی را پلمپ می کنیم و در 4 شنبه آخر سال پلیس به حالت آماده باش صد در صد خواهد بود و انتظار داریم شهروندان و خانواده ها فرزندان خود را کنترل کنند تا از به وجود آمدن سوانح احتمالی به کمک هم پیشگیری کنیم.

وی افزود: در روزهای اخیر بیش از 19 انبار مواد محترقه را کشف و باند های توزیع کننده آن را متلاشی کردیم و این روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت و چنانچه مشاهده شود سرنشین خودرویی در این شب دست به اقدامات خارج از عرف بزنند با آنها برخورد و سرنشینان تحویل مراجع قضایی می شوند و خودور نیز تا پایان تعطیلات در پارکینگ توقیف خواهد شد.

دستگیری ماموران قلابی

سردار رحیمی در این نشست خبری اعلام کرد: تاکنون پلیس توانسته 5 نفر را که در قالب مامور راهنمایی اقدام به گرفتن پول از مردم می کردند را دستگیر کند اما مردم در برخورد با ماموران باید دقت کنند و در اولین گام تقاضای دیدن کارت هویت آنها کنند.

تشویق رانندگان قانون مدار

سردار رحیمی گفت: از آنجایی که فرهنگ سازی سرلوحه برنامه پلیس قرار دارد پلیس با همکاری بانک ملت برای تشویق در قانون مداری تعدادی از رانندگان قانون مدار را انتخاب و با یک برنامه ریزی و با هزینه بانک برای بازی های جام جهانی اعزام خواهد کرد .

فعالیت دستفروشان رصد می شود

رحیمی با توجه به تشدید شدن سطح فعالیت های دستفروشان گفت: با هماهنگی با یگان انتظامی شهرداری تصمیم گرفتیم این گروه در نقاطی که مشکل ترافیکی دارد فعالیت کنند اما نباید در سطوح سواره رو قرار بگیرند و برای مردم مزاحمت ایجاد کنند و یا مردم را برای تردد دچار مشکل کنند.

سردار رحیمی به اولویت های سال آینده به این شرح اشاره کرد: تسهیل عبور و مرور برای شهروندان در هر منطقه، کاهش سوانح و تصادفات، اجرای طرح های ترافیکی که بتواند انظباط بخشی را در تهران افزایش دهد و تغییر نگاه جدی به بی انضباطی های ترافیکی و رفتارهای پرخطر رانندگی و بررسی علل قانون گریزی از اولویت بندی های سال آینده خواهد بود.

رئیس پلیس پایتخت به ادامه طرح زوج و فرد در پایان سال تاکید کرد و گفت: قرار بر این است که شهرداری دوربین های ثبت تخلف را در مبانی ورودی و خروجی وصل کند تا پس از تست تحویل پلیس راهور شود.

وی با اشاره به اینکه اختصاص طرح ترافیک به اقشار مختلف از جمله خبرنگاران به عهده شهرداری است گفت: در این مورد خبرنگاران می توانند با مدیر عامل سازمان حمل و نقل وترافیک تهران و معاون شهردار ،محسن پور سید آقایی هماهنگ کنند.

تامین امنیت شهروندی

سردار رحیمی در مورد تامین امنیت منازل اعلام کرد در ایام تعطیلات مانند هر سال اجازه هیچگونه اسباب کشی به شهروندان داده نمی شود و 300 چادر و ایستگاه نوروزی در شهر برقرار می شود تا مردم به پلیس دسترسی آسان داشته باشند و در اکثر کوچه و خیابان ها ماموران به صورت پیاده گشت زنی خواهند کرد اما خانواده ها هم با رعایت نکات ایمنی مانند نگذاشتن پول و جواهرات در منزل و سپردن منزل به یک نفر آشنا در ایام سفر با پلیس همکاری کنند.

محدودیت برای خودرو های سنگین

سردار مهماندار رئیس پلیس راهور فاتب به سوال خبرنگار ایسکانیوز مبنی بر اعمال محدودیت برای خودروهای سنگین در داخل شهر و جاده ها گفت: در حال حاضر تردد خودروها از 6 بامداد تا 10 شب در داخل شهر ممنوع است و اگر خودروهای سنگین که فاقد معاینه فنی ، دودزا و فرسوده باشند به هیچ وجه اجازه تردد در سطح شهر را نخواهند داشت و درجاده ها نیز در ایام تعطیلات به تناسب نیاز محدودیت هایی در محور های مختلف برای این وسایل نقلیه اجرا خواهد شد.

خبرنگار: اکرم جدیدی ممتاز

705

کد خبر: 913052

وب گردی

وب گردی