کتاب های محبوب‌ بیل گیتس  را بشناسید

بیل گیتس محبوب‌ترین کتاب‌هایش در سال ۲۰۱۸ را معرفی کرد و از دو کتاب که دیدی خوش‌بینانه نسبت به جهان امروز دارند، نام برد.

به گزارش ایسکانیوز از آسوشیتدپرس، از آنجا که عطش کتابخوانی بیل گیتس هرگز با خواندن یک کتاب سیرآب نمی‌شود، وی از دو کتاب محبوبی که در دو ماه نخست سال ۲۰۱۸ خوانده و از آنها لذت برده است، نام برد.

وی دیروز در نشستی در پاسخ به سوالی درباره این که بهترین کتابی که امسال خوانده چه بوده از دو کتاب نام برد و گفت دو کتاب شگفت‌انگیز خوانده که یکی «روشنفکری حالا» نوشته استیون پینکر و دیگری «پر از حقیقت» نوشته هانس راسلینگ است.

وی گفت: هر دوی این کتاب‌ها خیلی خواندنی هستند و توضیح می‌دهند که جهان چگونه می‌تواند بهتر شود.

کتاب پینکر به تازگی و در آغاز ماه فوریه وارد باز شده و در این کتاب نویسنده سعی دارد توضیح دهد که چرا مردم امروز شادتر، سالم‌تر، ثروتمندتر و امن‌تر از هر زمان دیگری هستند. وی می‌گوید این امر فقط در آمریکا اتفاق نیفتاده بلکه در سراسر دنیا به وقوع پیوسته است.

البته گیتس پیشتر کتاب دیگری از پینکر با عنوان «فرشته‌های تلخ» را به عنوان بهترین کتابی که تاکنون خوانده است معرفی کرده است.

وی گفته است پینکر در کتاب جدیدش هم از همان شیوه‌ کتاب «فرشتگان تلخ» استفاده کرده و به بررسی خشونت در طول تاریخ می‌پردازد و ۱۵ اندازه مختلف برای پیشرفت از جمله کیفیت زندگی، دانش، و امنیت را نام می‌برد. نتیجه این امر تصویر آرام‌بخشی از این است که چرا و چگونه جهان به جایی بهتر بدل شده است.

کتاب دیگری که گیتس معرفی کرده از دکتر سوئدی هانس راسلینگ مشاور سازمان بهداشت جهانی و یونیسف است. راسلینگ فوریه ۲۰۱۷ در ۶۸ سالگی درگذشت، اما پسر و عروسش با تمام کردن فصل پایانی این کتاب، آن را آوریل ۲۰۱۷ به دست چاپ سپردند. این کتاب درباره ۱۰ راه اشتباه و مشترکی است که همه ما در جهان می‌رویم.

این نویسنده پیش از درگذشتش در این باره گفته بود: این کتاب آخرین نبرد من در ماموریتی به طول زندگی‌ام است که در طول آن با نادانی ویرانگر مبارزه کرده‌ام.

گیتس از این کتاب به عنوان راهنمایی برای فکر کردن روشن درباره جهان یاد کرد و همسرش ملیندا نیز با تحسین این کتاب افزود: هانس راسلینگ داستان پنهان معجزه پیشرفت بشری در سکوت را روایت می‌کند.

بیل و ملیندا گیتس دوستان نزدیک گاسلینگ بودند. پیش از درگذشت، وی تنها یک درخواست داشت که این زوج آن را در بلاگ گیتس در ماه فوریه گذشته منتشر کردند.

آنها نوشتند: او خیلی ساده امیدوار بود که ما بتوانیم به او قول بدهیم تا پیامی را که او خیلی به آن ایمان داشت، گسترش دهیم؛ این که ‌این که جهان پیشرفت می‌کند و تصمیمات سیاسی باید با تکیه به اطلاعات و داده‌ها اخذ شوند.

اکنون زوج گیتس تلاش دارند تا به این درخواست او پاسخ بگویند. هر دو کتابی که گیتس معرفی کرده کتاب‌هایی امیدوار کننده درباره وضعیت جهان هستند و هر یک به شیوه خود توضیح می‌دهند که ما داریم در دوران خوبی از انسانیت تجربه شده روی زمین، زندگی می‌کنیم.

این کارآفرین همیشه به صورت خوش‌بینانه به همه رویدادها نگاه می‌کند. وی میلیاردها دلار از دارایی‌اش را برای مبارزه با مشکلات ناامیدکننده جهان مانند سلامت کودکان و مادران، بهتر شدن آموزش و مبارزه با فقر شدید سرمایه‌گذاری کرده است.

منبع: مهر

502

کد خبر: 913064

وب گردی

وب گردی