حضور استاندار و امام جمعه مشهد در مراسم سالگرد ارتحال مرحوم آیت‌الله طبسی/عکس

بزرگداشت دومین سالگرد ارتحال آیت‌الله واعظ طبسی تولیت فقید آستان قدس رضوی در حسینیه و کتابخانه امام رضا(ع) برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، این مراسم با حضور آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی؛ تولیت آستان قدس رضوی، علیرضا رشیدیان؛ استاندار خراسان رضوی، مسئولان استانی و کشوری، خانواده آیت‌الله واعظ طبسی، جمعی از علما و روحانیون حوزه علمیه مشهد، مدیران و خادمان بارگاه منور رضوی، فرماندهان و شخصیت‌های نظامی و انتظامی و عموم مردم در حسینیه و کتابخانه امام رضا(ع) برگزار شد.

این مراسم با قرائت قرآن توسط قاریان حرم مطهر رضوی آغاز شد و سید جعفر ماهرخسار به ذکر مصیبت پرداخت، در ادامه این برنامه حجت الاسلام و المسلمین نظری‌منفرد سخنرانی کرد.

وی با اشاره به اینکه مرگ در قرآن به تعابیر متعددی آمده است، عنوان کرد: مرگ به معنا فنا نیست بلکه حیاتی دیگر است که برای انسان پس از ترک این دنیا حاصل می‎شود.

این استاد حوزه تصریح کرد: قرائت تلقین بر میت و روایاتی که احوال شب اول قبر را بیان می‎کند بیانگر حیات اموات پس از ترک این دنیاست، البته بهترین توشه برای دنیای پس از مرگ تقوای الهی است که در همین دنیا باید آن را به دست بیاوریم.

وی ابراز کرد: دو سال از رحلت آیت الله واعظ طبسی گذشت، کسی که عمر خویش را در راه انقلاب و حرم امام رضا(ع) گذارند. ایشان اهل علم و ادب بودند. مرحوم طبسی نسبت به خدمت به درگاه حضرت رضا(ع) عشق علاقه خاصی داشت که این مهم توشه عظیمی برای قیامت به‎شمار می‌‏رود.

یادآور می‌شود؛ آیت‌الله واعظ طبسی نماینده از ابتدای انقلاب اسلامی 37 سال تولیت آستان قدس رضوی را برعهده داشت. وی پس از یک دوره بیماری بامداد روز جمعه 14 اسفند سال 94 در 81 سالگی به دیار باقی شتافت.

901/900

کد خبر: 913069

وب گردی

وب گردی