لزوم اهتمام به فرهنگ درختکاری در جهت مبارزه با آلودگی های زیست محیطی

دکتر فرهاد رهبر با دستور ویژه ای به دبیران هیات‌های امنای استانی، روسای واحدها، مراکز آموزشی و سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی بر لزوم اهتمام به فرهنگ درختکاری در جهت مبارزه با آلودگی های زیست محیطی تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، ۱۵ اسفند «روز درختکاری» ، بهانه ای است که در واپسین روزهای سال و در آستانه بهار و شکوفایی طبیعت در یک بسیج همگانی با همکاری اعضای هیات علمی ، کارکنان و دانشجویان در هفته درختکاری دست دوستی به سوی طبیعت دراز کرده و فرهنگ درختکاری را زنده بداریم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همه ساله با تاکید بر ضرورت فرهنگ درختکاری و اهمیت فضای سبز و پوشش گیاهی اقدام به غرس نهال می کنند. ایشان سال گذشته پس از کاشت نهال، مراسم درخت‌کاری را نماد احترام مردم به طبیعت سرسبز ایران عزیز خواندند و افزودند: «بسیاری از عوارض ناشی از ریزگردها و آلودگی هوا و ناسالم بودن هوای شهرها به‌دلیل کمبود پوشش گیاهی است و با توجه به موقعیت اقلیمی و گستردگی مناطق کویری در کشور، حفظ پوشش گیاهی اهمیت مضاعفی دارد.»

دانشگاه آزاد اسلامی که خود به مثابه نهال غرس شده انقلاب اسلامی در سال 1361 کاشته شد، اکنون با دارا بودن بیش از 400 واحد و مرکز دانشگاهی، 100 هزار عضو هیات علمی و کارمند و یک میلیون و 500 هزار دانشجو به درخت تنومندی تبدیل شده و از ظرفیت های عظیمی برخوردار است و به لحاظ علمی در همه عرصه ها به ویژه موضوع درختکاری، حفظ محیط زیست و مقابله با ریزگردها و آلودگی کلانشهرها پیشقدم بوده و نقش موثری در این زمینه ایفا می کند.

در همین رابطه در دوره مدیریت جدید همواره تلاش شده تا هم به لحاظ علمی و هم عملی به بحث کاهش آلودگی هوا و مسائل زیست محیطی ورود پیدا کرده تا همگام و همراه با دولت و مسئولان به کشور و مردم کمک شود.

از این رو دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به همه روسای واحدها ، مراکز آموزشی و سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی دستور ویژه ای برای اهتمام در فرهنگ درختکاری در جهت مبارزه با آلودگی های زیست محیطی صادر کرد که این نامه از سوی دکتر محمدصادق ضیائی مشاور رئیس و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد.

شایان ذکر است پس از ارسال گزارشات از این اقدام خداپسندانه توسط حوزه ریاست آن استان به اداره کل روابط عمومی این مرکز تا پایان وقت اداری 21 اسفند 96، واحدهای نمونه از سوی رئیس دانشگاه معرفی و مورد تقدیر قرار می گیرند.

202

کد خبر: 913125

وب گردی

وب گردی