کار در زمینه پژوهشی، آسان تر از حوزه آموزش بین المللی است

وزیر علوم گفت: عوامل خاصی وجود دارد که دانشجویان خارجی را برای تحصیل در ایران علاقه مند کرده است که از جمله ی این عوامل می توان به همسویی در فرهنگ و اعتقادات اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ دکتر منصور غلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در هشتمین نشست سراسری معاونان و مدیران بین الملل دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و پارک های علم و فناوری کشور در دانشگاه الزهرا گفت: در حوزه تعاملات بین المللی به خصوص علمی و فناوری، جای کار زیاد داریم.

او افزود: کار در زمینه پژوهشی شاید آسان تر از حوزه آموزش بین المللی باشد و با توجه به تجربیاتی که در چند سال اخیر در زمینه پژوهشی داشته ایم، به نسبت موفق تر بوده ایم.

غلامی تصریح کرد: در بحث آموزش جذب و پذیرش دانشجو گستردگی بیشتری وجود دارد و نیازمند فراهم کردن زمینه های بهتر و بسترهای مناسب برای اجرای این امر مهم، یعنی بین المللی شدن دانشگاه ها هستیم.

وزیر علوم با بیان اینکه در جذب دانشجویان خارجی تلاش همه جانبه ای نداشتیم افزود: عوامل خاصی وجود دارد که دانشجویان خارجی را برای تحصیل در ایران علاقه مند کرده است که از جمله ی این عوامل می توان به همسویی در فرهنگ و اعتقادات اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد: در میان دانشگاه های دنیا برنامه ریزی به نحوی صورت می گیرد که دانشگاه های ما هدف دانشجویان خارجی برای تحصیل در رشته های مختلف باشند و آنچه تاکنون برای بین المللی کردن دانشگاه ها صورت گرفته در سطح اجرا باقی مانده است پس باید اراده کنیم تا با شتاب بیشتری به سمت اهداف ترسیم شده در این حوزه حرکت کنیم.

203

کد خبر: 913137

وب گردی

وب گردی