مستند جنجالی جشنواره عمار فروردین اکران می شود

یک روز بعد از لغو چندباره اکران مستند «زمستان یورت» که به مسائل و مشکلات کارگران معدن یورت می‌پردازد، دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار از ورود این اثر به شبکه اکران خود خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، یک روز بعد از لغو چندباره اکران مستند «زمستان یورت» که به مسائل و مشکلات کارگران معدن یورت می‌پردازد، دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار از ورود این اثر به شبکه اکران خود خبر داد.

مستند «زمستان یورت» که به کارگردانی میلاد میرزاباقری و تهیه کنندگی علی دهقان در مدرسه سینمایی عمار تولید شده است، جایزه ویژه هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار در بخش نقد درون گفتمانی را هم در کارنامه دارد.

این مستند که قرار بود روز گذشته در گرگان، مرکز استان گلستان برای اهالی هنر و رسانه، اکران شود با کارشکنی مسئولان، متوقف شد. حدود یک ماه پیش نیز با دستور شورای تأمین شهرستان آزادشهر گلستان، از اکران این مستند در این شهر، جلوگیری شده بود.

بر اساس اعلام جشنواره مردمی فیلم عمار، علاقمندان می توانند این مستند را در مسجد، دانشگاه، حوزه علمیه، کارخانه، هیئت، مدرسه و... اکران کنند و در همین راستا، طی روزهای آینده، نحوه ثبت نام و اکران این اثر از طریق این جشنواره اعلام می شود.

معدن زغال‌سنگ زمستان یورت آزادشهر، اردیبهشت ماه سال جاری دچار حادثه شد که طی آن 43 نفر از کارگران معدن جان باختند و بیش از 400 نفر، مصدوم شدند. بعد از این حادثه برخی از کارگران معدن که نسبت به پرداخت نشدن حقوقشان و مسائل دیگر معدن، معترض بودند، اخراج شده‌اند.

همچنین علی‌رغم پیگیری‌هایی که از طرف خانواده‌های معدنچیان و برخی مسئولان صورت گرفته مبنی بر شهید اعلام شدن کارگران جانباخته، تاکنون، خبری درین باره نشده است.

500

کد خبر: 913143

وب گردی

وب گردی