ساختار سازمانی در دانشگاه آزاد اسلامی باید پویا، سبک و چابک باشد

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی بر استفاده از ظرفیت اعضای هیأت علمی در زمینه های مختلف پژوهشی تأکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واحد ساری، دکتر علیرضا رهایی در هجدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران در واحد ساری با تاکید بر بازنگری رشته‌ محل های دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: هدف از این بازنگری جلوگیری از موازی‌کاری واحدها در استان هاست که یکی از نتایج آن تمرکز در فرایند جذب دانشجو خواهد بود.

دکتر رهایی با تأکید بر نگاه جدی دانشگاه آزاد اسلامی به رفع نیازهای منطقه ای در کشور، خاطر نشان کرد: در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، رشته‌ محل ها در جهت رفع نیازهای استان و بر اساس طرح آمایش جهت‌دهی می شوند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی متکی بر درآمدهای خود است و درآمد دولتی ندارد، ادامه داد: باید ساختار سازمانی و تشکیلاتی در این دانشگاه پویا، سبک و چابک باشد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه روندی برای فعالیت‌های اعضای هیأت علمی مستقل از فعالیت‌های آموزشی آنها در نظر گرفته ‌شده است، تصریح کرد: باید از ظرفیت اعضای هیات علمی در زمینه‌های مختلف پژوهشی، برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت، نوآوری، خلاقیت و فناوری‌های نوین استفاده شود.

دکتر رهایی با اشاره به اینکه صورت پیش بینی بودجه دقیق، شفاف و عملیاتی است، اظهار داشت: رقم قابل توجهی مطالبات از برخی ارگان های دولتی به تعویق افتاده است که نیاز به حمایت جدی مسولین استان به خصوص استاندار مازندران دارد تا این مطالبات محقق و به واحدهای استان در رفع مشکلات اقتصادی کمک کند.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی نقش مهمی در توسعه آموزش عالی کشور دارد، گفت: برای اینکه فضای اشتغال باز شود، بحث‌های آموزش مهارتی و توسعه فعالیتهای دانش بنیان را بطور جدی در دستور کار داریم.

دکتر رهایی با اشاره به توسعه قراردادهای صنعتی در استان توسط دانشگاهیان، خاطر نشان کرد: بحث بکارگیری ظرفیت‌های اعضای هیأت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در حوزه های صنعتی باید بطور جدی افزایش یابد که این امر نیاز به حمایت جدی استاندار و مسئولان استان دارد.

وی، تحقق مطالبات معوق ارگانهای دولتی را از دیگر مقوله های مهم عنوان کرد که استاندار مازندران در جهت تحقق آن و حل مشکلات مالی واحدهای استان می تواند کمک کند.

دکتر رهایی با اشاره به سفر اخیر دکتر ولایتی رئیس هیأت موسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی به سوریه گفت: در این سفر با پیشنهاد و پیگیری دکتر ولایتی و تأیید رئیس جمهور سوریه، در آینده نزدیک در هر استان سوریه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تأسیس می شود.

کد خبر: 913147

وب گردی

وب گردی