اختصاص مکانی ویژه برای برگزاری مراسم چهارشنبه سوری در مشهد

فرماندار مشهد گفت: درصددیم تا با همکاری شهرداری یکسری زمین های بازی که خطری نداشته باشند به افرادی که قصد برگزاری آیین سنتی مراسم چهارشنبه سوری را دارند اختصاص دهیم تا این آیین سنتی با دوری از هر گونه خطر احتمالی برگزار شود.

محمد رحیم نوروزیان در رابطه با مراسم چهارشنبه سوری در مشهد در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: متاسفانه در آخرین چهارشنبه سال به بهانه این مراسم افراد یکسری آسیب هایی را به خود و دیگران با استفاده از مواد محترقه وارد می کنند.

وی افزود: عمدتا این افراد از جوانان و نوجوانان هستند؛ امیداوریم این آیین امسال با خوشی و آرامش بگذرد تا هیچ خانواده ای داغدار و یا با مشکلی مواجه نشوند.

فرماندار مشهد تصریح کرد: با همکاری دوستان در شهرداری و دستگاه های فرهنگی برای برگزاری مراسم چهارشنبه سوری تدبیر کردیم تا همزمان با این روز برنامه های بانشاطی را برای مردم در فرهنگسراها و پارک ها اجرا کنند.

نوروزیان با بیان این که هماهنگی این برنامه ها با معاونت فرهنگی شهردار صورت می پذیرد، گفت: در محلات مختلف برنامه ای مرفه و بانشاطی را برای نوجوانان و جوانان برگزار خواهد شد تا با خانواده هایشان در این مراسم شرکت کرده تا از اقدامات خطرآفرین پیشگیری شود.

وی ادامه داد: همچنین در شورای تامین مصوبه ای داریم که حتی الامکان شهرداری نقاطی را که خطر در آنجا کم تر است یا خطری ایجاد نکند برای برخی از جوانان که قصد تخلیه هیجانات خود را دارند مهیا می کند تا مراسم سنتی چهارشنبه سوری در آنجا برگزار شود.

فرماندار مشهد افزود: متاسفانه در سال های اخیر مراسم چهارشنبه سوری از شکل آیینی و سنتی خود درآمده و تبدیل به چهارشنبه سوزی شده است.

نوروزیان ادامه داد: درصدد این موضوع هستیم تا با همکاری شهرداری یکسری زمین های بازی که خطری نداشته باشند به افرادی که قصد برگزاری آیین سنتی مراسم چهارشنبه سوری را دارند در نظر بگیریم تا این آیین سنتی با دوری از هر گونه خطر احتمالی برگزار شود.

به گزارش ایسکانیوز، یکی از جشن هایی که در ایران باستان با آتش به منظور پیشواز از نوروز برگزار می شد جشن آتش بوده که این جشن آمیزه‌ای از چند آیین گوناگون از جمله جشن سوری است. سوری به معنای "سرخی" است و اشاره به سرخی آتشی دارد که در این روز افروخته می شود.

901/900

کد خبر: 913154

وب گردی

وب گردی