برگزاری نشست دانشجویی «قبل، حین و بعد از ازدواج» در سما سیاهکل

دفتر فرهنگ اسلامی سما سیاهکل به منظور فرهنگ سازی و تشویق دانشجویان این مرکز به امر ازدواج مطابق با سنت های درست اسلامی، اقدام به برگزاری نشست دانشجویی با عنوان «قبل، حین و بعد از ازدواج» نمود.

به گزارش ایسکانیوز، در این نشست دانشجویی که با مشارکت اداره بهزیستی و اداره ورزش و جوانان سیاهکل و با حضور دانشجویان پسر و دختر این مرکز آموزشی فرهنگی برگزار شد، دکتر نظام دوست پیرامون چگونگی انتخاب همسر، احکام ازدواج و طریقه آشنایی دختران و پسران مطابق با سنت های اسلامی مطالب مبسوطی بیان نمود.«بنیان خانواده و جایگاه آن در جامعه» از مهم ترین مباحث نظام دوست در سخنانش بود که به دانشجویان توصیه نمود برای اینکه خانواده ای مستحکم داشته باشند و در زندگی مشترک شان دچار فروپاشی و اضمحلال نگردند باید «انتخاب آگاهانه» سرلوحه کارشان قرار دهند و در انتخاب همسر «عقل و منطق» را جایگزین «احساس» نمایند.

این مشاور خانواده در ادامه یکی از دلایل معضل نفرت انگیز طلاق را «تصمیم های عجولانه و بی حساب و کتاب» در امر انتخاب همسر عنوان نمود و یادآور شد: اگر بنای زندگی و پایه اولیه ازدواج بر پایه منطق و عقل استوار باشد و احساسات زودگذر در این امر مهم و دخالتی نداشته باشد، منجر به تشکیل خانواده ای موفق خواهد بود که از دل چنین خانواده های فرزندانی سالم و آینده ساز بیرون خواهد آمد.

وی در ادامه از بسیاری از تشریفاتی که امروز رایج بوده و امر مبارک و مقدس ازدواج را با مشکل مواجه می کند به عنوان های آسیب های تشکیل خانواده برشمرد و نظر اسلام را مغایر با این چشم و هم چشمی ها عنوان کرد و به ترویج ازدواج آسان و مورد نظر اسلام تاکید نمود. در پایان این نشست دانشجویی به سوالات متعدد دانشجویان پیرامون ازدواج پاسخ های درخوری داده شد.

کد خبر: 913158

وب گردی

وب گردی