تکلیف دانش آموزان مناطق محروم برای انجام طرح جدید تکالیف نوروزی چیست ؟/آیا خانواده آنها قادر به تهیه کتاب هستند؟

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت :تمام سعی ما براین بوده است که با اجرای طرح کتاب خوانی وداستان نویسی در تعطیلات عید ،نگرش دانش آموزان را تغییر بدهیم و در همین راستا برای کودکان مناطق محروم شرایط خاصی را در نظر گرفته ایم تا با مشکل روبرو نشوند.

دکتر رضوان حکیم زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز درباره اجرای طرح کتاب خوانی و داستان نویسی به جای پیک نوروزی، در مناطق محروم گفت: در قدم اول طی جلسه ای که با معاونان ابتدایی استان ها داشتیم ،قرار شد بعد از دریافت دستورالعمل مناطق محروم را شناسایی کرده و برای دانش آموزانی که برای تهیه کتاب با مشکل روبه رو هستند ،کتاب هایی به صورت رایگان در اختیار آن ها قرار گیرد.

وی افزود :مذاکرات خوبی را با کانون پرورش فکری کودک و نوجوان درباره این موضوع داشتیم ؛در و اقع این کانون در راستای این طرح قرار است برای دانش آموزانی که به کتاب علاقمند هستند اما توان تهیه و خرید آن را ندارند ،کتاب تهیه کنند؛ در واقع نیازهای مناطق در این خصوص را به ما اعلام کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت : خیرین برای فرستادن کتاب به این مناطق اعلام آمادگی کرده اند ؛ باتوجه به اینکه قالب طرح براساس ،داستان نویسی ، داستان خوانی و داستان گویی است دانش آموزان مناطق محروم که کتابی در دسترس ندارند، می توانند با انتخاب داستان نویسی یا داستان گویی با توجه به شنیده های خود از والدین در این زمینه فعالیت کنند .

رضوان حکیم زاده تاکید کرد: دانش آموزان مناطق کمتر برخوردار می توانند فعالیت دیگری هم انجام دهند این عزیزان در مدت 13 روز عید می توانند با توجه به مناطقی که حضور دارند مطالبی را به صورت نوشته در قالب سفرنامه ، پیاده کنند یا درباره آداب و رسوم مناطق خود یا دیگر مناطقی که آشنایی دارند بنویسند.


وی در پایان گفت : کانون پرورش فکری کودک و نوجوان ،خیرین و همچنین کتابخانه ملی برای اجرای این طرح در مناطق محروم اعلام آمادگی کرده اند.امیدوارم با ارائه این طرح محدودیت یا مشکلی برای دانش آموزان مناطق محروم بوجود نیاید.

خبرنگار:حسین طالبی

706

کد خبر: 913159

وب گردی

وب گردی