رسانه ها اظهارات ولایتی را تفسیر به رای کردند

ماهر عبد جوده، تحلیلگر ارشد سیاسی عراق در گفتگوی اختصاصی با ایسکانیوز در خصوص نقش کلیدی دکتر ولایتی در ایجاد همگرایی در عراق اعلام کرد که آمریکا، اسراییل و برخی کشور های همسایه با منحرف کردن اظهارات ولایتی و مسئولین ایرانی در پی ایجاد اختلال و گسستگی در روابط بغداد و تهران هستند و در همین راستا رسانه های مخالف نیز اظهارات ولایتی را تفسیر به رای کردند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، ماهر عبد جوده، تحلیلگر ارشد عراقی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز مبنی بر نقش کلیدی دکترعلی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در ایجاد همگرایی و وحدت میان گروه های مختلف سنی و شیعی، کرد و عرب، اعلام کرد: وجود شخصیتی مطلع، سیاسی و آکادمیک همچون دکتر ولایتی در عراق اثر به سزایی بر همگرایی در این کشور و مردم آن خواهد داشت، اما متاسفانه کشورهای مستکبر جهانی، آمریکا و اسراییل و برخی کشور های همسایه در پی وارد آوردن صدمه و اختلال در روابط میان دو کشور هستند.

وی با اشاره به تلاش برخی از رسانه های مغرض در منحرف کردن اظهارات ولایتی تاکید کرد: رسانه ها با مونتاژ کردن اظهارات و تجزیه آن ها، اظهاراتی غیرصحیح به نمایش گذاشتند .صحبت های آقای ولایتی آن ها را نگفته است به معنای دخالت ایران در مسائل داخلی عراق نبوده و نیست اما امید دارم که رسانه های عراقی این مساله را به خوبی برای مردم تحلیل و تفسیر کنند و مانع از بروز سوء تفاهم شوند.

تحلیلگر سیاسی عراق در ادامه، ایران را از محور های مهم سیاست در خاورمیانه دانست و حضور تهران با هدف میانجگری بین اربیل و بغداد را اساسی و باعث ایجاد بازتاب های مثبت و راهبردی اعلام کرد.

جوده در ادامه افزود: مردم و دولتمردان عراقی همیشه از سفرهای مقامات ایرانی استقبال کرده و به آنها خوش آمدگویی کرده اند و این امر چه در زمان حال و چه در آینده ادامه خواهد داشت. همکاری ها و نقاط مثبت بسیاری میان دو کشور وجود دارد که اثر سازنده خود را بر عراق و مردم آن نهاده است و نباید اجازه دهیم که کسی باعث مختل شدن روابط دیپلماتیک بین بغداد و تهران شود.

ماهر عبد جوده با یادآوری و تاکید بر نقش مهم سردار قاسم سلیمانی در حل و فصل بحران اربیل - بغداد و همچنین براندازی داعش در این کشور، اعلام کرد که سفر ولایتی یقینا اثر مثبت و راه گشایی در حل این بحران داشته و خواهد داشت.

وی افزود: هر زمانی که ایران در مسائل عراق میانجگری کند، شاهد کاهش و یا حل و فصل بحران خواهیم بود زیرا ایران از دیرباز تا به الان از عراق و دستاورد مردم این کشور دفاع کرده است.

این تحلیلگر عراقی در پایان گفت: سفر ولایتی از مصداق و نیت پاکی برخودار بوده است؛ همچنان امید داریم که مسئولین ایرانی بیش از پیش به عراق سفر کنند و بغداد از تجربه های سیاسی آن ها بهره مند شود.

کد خبر: 913171

وب گردی

وب گردی