مراسم یادبود درگذشتگان سال 1396 دانشگاه تهران برگزار شد

مراسم یادبود درگذشتگان سال 1396 دانشگاه تهران با عنوان «این قافله عمر» با حضور رئیس دانشگاه تهران، معاون فرهنگی این دانشگاه و حجت‌الاسلام دکتر کرمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران، مدیر کل فرهنگی و اجتماعی و مدیر کل امور شاهد و ایثارگر این دانشگاه و خانواده درگذشتگان دانشگاه تهران، دوشنبه 14 اسفند، در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد.


به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم، دکتر محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران، ضمن تسلیت به خانواده درگذشتگان دانشگاه تهران، گفت: یاد و خاطره همه درگذشتگان دانشگاه تهران همواره آرامش‌بخش ما و خانواده آن عزیزان است. مرگ را همه تجربه می‌کنند اما آنچه که مهم است چگونه مردن و چگونه زیستن و آن چیزی است که از ما باقی می‌ماند.
رئیس دانشگاه تهران، ادامه داد: قوت هر مملکتی به دانایی است، به فرهنگ والا و درک بالا است. قطعا راه رسیدن به این درک و فرهنگ والا به واسطه آموزش است. خوشبختانه در همه جای این کشور می‌شود اثر دانشگاه تهران را دید.
وی با بیان اینکه در سازمان‌های خارجی هم اثر و نقش دانشجویان و اساتید دانشگاه تهران را می‌توان ملاحظه کرد، افزود: این یادگار چگونه به وجود می‌آید، غیر از اینکه از طریق اساتیدی که تعلیم می‌دهند، کارکنانی که چرخ دانشگاه را می‌چرخانند و دانشجویانی که افتخار می‌آفرینند تا دانشگاه تهران هر روز بیشتر از پیش بدرخشد.


دکتر نیلی احمدآبادی، در ادامه خاطرنشان کرد: نقش هیچ‌کدام از درگذشتگان دانشگاه تهران قابل انکار نیست، امیدواریم ما هم در دانشگاه تهران همواره قدردان این کارکنان، اساتید و دانشجویان باشیم. امسال ۱۱۲ نفر از اعضای خانواده دانشگاه تهران به رحمت خدا رفتند، بسیار مایه تاسف است اما این عزیزان یادگارهای بزرگی از خود به یادگار گذاشتند.
رئیس دانشگاه تهران در پایان سخنان خود، با بیان اینکه ما هماهنگونه که در خوشی‌ها در کنار هم هستیم باید در غم و سوگ‌ها هم در کنار هم باشیم، تاکید کرد: دانشگاه تهران و مسئولان این دانشگاه همیشه قدردان یک یک استادان، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه بوده و خواهد بود.
پیش از سخنان رئیس دانشگاه تهران؛ دکتر مجید سرسنگی معاون فرهنگی این دانشگاه در سخنانی، اظهار کرد: متاسفانه امسال دانشگاه تهران ۱۱۲ تن از عزیزان خود، اعم از 11 عضو هیئت علمی، 81 تن از کارکنان و 20 تن از دانشجویان را از دست داد.
وی افزود: ما از ۳ سال پیش که سنگ‌بنای برنامه بزرگداشت یاد درگذشتگان دانشگاه تهران را گذاشتیم، هدف‌مان این بود که به خانواده‌های داغدار بگوییم که دانشگاه تهران با رفتن عزیزان آنها، یادشان را فراموش نمی‌کند. دانشگاه تهران قدردان زحمات آنها خواهد بود.


معاون فرهنگی این دانشگاه تهران، اضافه کرد: فضا، زمین و آسمان دانشگاه تهران همواره یادآور تلاش و زحمات درگذشتان این دانشگاه است. ما کسانی را از دست دادیم که سال‌های زیادی در کلاس‌های درس دانشجویان را پروراندند، کارکنانی که چرخ اداری دانشگاه را چرخاندند و دانشجویانی که با هزار امید و آرزو از در این دانشگاه وارد شدند ولی تقدیر این بود که این درس تمام نشود.
دکتر مجید سرسنگی با تاکید بر اینکه برگزاری این مراسم برای دادن این پیام به خانواده‌ها است که دانشگاه تهران هم‌چنان همراه شما و در کنار شما است، اظهار کرد: امیدواریم سال 1397 سالی باشد که دانشگاه تهران بیش از پیش بدرخشد چون مطمئنا درخشش دانشگاه تهران به معنای یادآوری کسانی است که این دانشگاه را با تلاش خود ساختند.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدمهدی کرمی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران، طی سخنانی گفت: زمانی دانشگاه تهران می‌تواند بگوید من الگو هستم که همه اساتید، دانشجویان و کارکنان خود را به یک اندازه مورد تکریم و احترام قرار داده و همه آنها به یک اندازه برایش ارزشمند باشند.
وی ادامه داد: ما هیچ وقت منتی بر سر خانواده ‌های داغدیدگان، نداشته و نداریم بلکه همیشه منت آنها بر سر ما است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران، با طرح این سئوال که آیا واقعا مصیبت‌هایی که اتفاق می‌افتد چیزی از مهربانی‌های خداوند متعال می‌کاهد؟ توضیح داد: در بعضی از مصیبت‌ها باید شکرگزاری کنیم، وقتی فردی از دست می‌رود و خانواده‌ای مصیبت زده می‌شود باید در ازای آن مصیبت شکرگزاری کند چون در زیارت عاشورا می‌خوانیم «من حمد می‌کنم خدای را، حمد شاکرین، برای مصیبتی که به امام حسین (ع) رسیده است».
حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدمهدی کرمی با ذکر دو روایت از معصومین (امام صادق (ع)و حضرت موسی (ع))، مهربانی‌های خداوند متعال به بندگانش را یادآوری کرد و آن را امیدواری برای بندگان دانست و گفت: امیدوارم رابطه ما با خداوند رابطه مناسبی باشد و مهر و رافت و لطف خداوند متعال در حق ما زیاد شود.
گفتنی است، در پایان این مراسم گروه موسیقی نواحی از تربت جام به اجرای برنامه پرداخت. همچنین از خانواده ۱۱۲ تن از درگذشتگان دانشگاه تهران اعم از کارکنان، دانشجویان و اعضای هیئت علمی با اهدای لوح توسط معاون فرهنگی دانشگاه تهران، قائم‌مقام نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران، مدیران کل فرهنگی و اجتماعی و امور شاهد و ایثارگر دانشگاه تهران، تقدیر شد.

کد خبر: 913245

وب گردی

وب گردی