پورابراهیمی:طرح سؤال از رئیس جمهور به تعداد امضا‌ها بستگی دارد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تعیین تکلیف موضوع سؤال از رئیس جمهور به تغییرات تعداد امضا‌ها بستگی دارد.

به گزارش ایسکانیوز؛ محمدرضا پورابراهیمی داورانی، درخصوص نشست نمایندگان مجلس و دولت درباره سؤال از رئیس جمهور گفت: در مدت اخیر،کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی دو جلسه درباره سوال نمایندگان از رئیس جمهور برگزار کرده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در نشست روز دوشنبه کمیسیون نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی و رحمانی فضلی وزیر کشور به عنوان نمایندگان رئیس جمهور در جلسه حضور یافتند و به سوالات نمایندگان از رئیس جمهور پاسخ دادند.

پورابراهیمی داورانی افزود: محور سوالات نمایندگان از رئیس جمهور در خصوص موضوعاتی مانند وضعیت بازار ارز، نحوه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بررسی اقدامات صورت گرفته اقتصادی پس از برجام و مشکل بیکاری و رکود بود.

وی ادامه داد: گزارش نشست امروز نمایندگان دولت و مجلس در خصوص سوال از رئیس جمهور تا فردا آماده و به هیأت رئیسه مجلس ارسال می شود.

پورابراهیمی داورانی با اشاره به اینکه تعداد امضاهای نمایندگان سوال کننده از رئیس جمهور بیش از 100 امضا بوده است، افزود: تعیین تکلیف در خصوص اینکه آیا سوال نمایندگان مجلس از رئیس جمهور در صحن علنی مطرح می شود یا خیر، بستگی به این موضوع دارد که تعداد امضاکنندگان نامه سوال از رئیس جمهور حداقل 73 امضا باقی بماند تا هیأت رئیسه در این خصوص تصمیم گیری کند.

وی ادامه داد: به دلیل اهمیت محورهای اقتصادی که در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مطرح شد در آینده نیز تعاملات مجلس و دولت برای رفع مشکلات در حوزه اقتصاد ادامه خواهد یافت.

پورابراهیمی داورانی افزود: در بحث ارز که یک موضوع اساسی در اقتصاد کشور محسوب می شود، انتقاداتی از اقدامات اخیر دولت برای کنترل بازار ارز وارد است و می بایست راهکارهای بهتری در این باره لحاظ می شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید دولت اهتمام بیشتری داشته باشد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

301

کد خبر: 913257

وب گردی

وب گردی