فلورشا دادو: فراشری فلسفه همکاری  را توسعه داد

معاون آکادمی علوم آلبانی در همایش بین‌المللی «بررسی اندیشه‌های نعیم فراشری» در تهران، گفت: فراشری فلسفه بسیار مهمی را توسعه داد و آن فلسفه همکاری و همفکری بود.

به گزارش ایسکانیوز از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نخستین دور گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و بالکان در قالب برپایی همایش بین‌المللی بررسی اندیشه‌های نعیم فراشری، شاعر و ادیب برجسته پارسی‌گوی آلبانی در دانشگاه تربیت مدرس تهران آغاز به کار کرد.

فلورشا دادو، معاون آکادمی علوم آلبانی و استاد دانشگاه تیرانا در سخنرانی خود در این همایش با بیان اینکه بررسی آرا و اندیشه‌های محمدنعیم فراشری از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: فراشری فلسفه بسیار مهمی را توسعه داد و آن فلسفه همکاری و همفکری بود.

معاون آکادمی علوم آلبانی همچنین تأکید کرد: فلسفه فراشری ریشه بسیار عمیقی در تاریخ آلبانی دارد.

وی در ادامه با تقدیر از برگزاری گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و بالکان، گفت: تلاش خواهیم کرد تا با همکاری‌های متقابل و با برنامه‌ریزی‌های بلندمدت، علاوه بر افکار نعیم فراشری، مسایل دیگر فرهنگ آلبانی، منطقه بالکان و ایران را مورد بررسی و تحقیق خود قرار دهیم.

دبیرخانه گفت‌وگوی فرهنگی ـ بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با همکاری دانشگاه تربیت مدرس، انجمن‌های علمی، رایزنی فرهنگی کشورمان در آلبانی و صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، این همایش را به منظور بهره‌گیری هرچه بیشتر از ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی کشور در مسیر گسترش مناسبات فرهنگی بین گروه‌های مرجع ایرانی و آلبانی، برگزار کرده است.

همایش بین‌المللی «بررسی اندیشه‌های نعیم فراشری» با حضور رجب میدانی، رییس جمهور پیشین آلبانی، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، فورشا دادو، معاون آکادمی علوم آلبانی و جمعی دیگر از اعضای آکادمی علوم آلبانی، شخصیت‌های فرهنگی ایران، آلبانی و کشورهای حوزه بالکان در سالن شهید مطهری دانشگاه تربیت مدرس، برگزار شد.

502

کد خبر: 913309

وب گردی

وب گردی