آموزش رفتار با درختان مخصوص کودکان در یک کتاب منتشر شد

همزمان با روز درختکاری کودکان می توانند با خواندن شعرهای مجموعه «اشک درخت در اومد» سروده مریم هاشم پور با برخی از معضلات محیط زیستی آشنا شوند.

به گزارش ایسکانیوز از انتشارات فنی ایران (کتاب های نردبان)، هاشم پور در این مجموعه نگاهی متفاوت به پیرامون خود داشته است و علاوه بر طرح مساله دوستی انسان و طبیعت تمرکز خود را برروی درختان گذاشته است.

اشاره به قطع درختان با هدف تولید کاغذ، اشاره به تاثیر وجود درختان بر زیبایی محیط زندگی و تاثیر آنها در دفع دی اکسید کربن و... برخی از مواردی است که در این مجموعه شعر به آنها توجه شده است. همچنین شاعر در کتاب خود به حیوانات شهری و شیوه ی رفتار با آنها نیز اشاره می کند.

تصویرگری این اثر را حدیثه قربان برعهده داشته است و علاقمندان می توانند این اثر را برای گروه سنی 6 تا 9 سال به قیمت 5 هزار تومان خریداری کنند.

در شعر «درختا هم جون دارن» می خوانیم: «درخت کوچه، خواب بود/ یکی از اونجا رد شد/ یواشکی چی کار کرد؟ حال درخته بد شد/ صدای گریه ش اومد/ چقدر اوهو اوهو کرد/ همون کسی که رد شد /میخ تو تنش فرو کرد / شاید خبر نداشته / درخت ما جون داره/ هیچکسی هم نباید/ اشکشو دربیاره»

انشارات فنی ایران با هدف حمایت از محیط زیست کاغذ کتاب های خود را از طرح جنگل های صنعتی پایدار خریداری می کند.

502

کد خبر: 913349

وب گردی

وب گردی