تدوین «مشعل سبز» به پایان رسید

فیلم مستند «مشعل سبز» به کارگردانی سیدرضا صافی بعد از اتمام مرحلۀ تدوین، آخرین مراحل صداگذاری و ساخت جلوه های ویژه را بطور همزمان طی می ­کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مشاور امور رسانه ای، مستند مشعل سبز به فرآیند خاموش­سازی فِلـِــرها (مشعل­‌ها)ی فاز اول مجتمع گازی پارس جنوبی می­ پردازد. در سال 1395 مهندسین ایرانی موفق به خاموش سازی مشعل های فاز اول مجتمع پارس جنوبی شدند. طراحیِ این فرآیند که در نوع و شیوۀ خود قابل انتقال و کپی برداری در سطح جهانی است، برای اولین بار در تاریخ صنعت نفت و گاز ایران، توسط مهندسین داخلی طراحی و اجراء شده است.

صافی کار گردان فیلم با اشاره به اینکه مستند مشعل سبز به عنوان پایلوت (نمونه آزمایشی) یک فیلم سینمائی در حال آماده سازی برای نمایش است، گفت: با توجه به علائق مشترک من و مدیران پارس جنوبی به فعالیتهای زیست محیطی، امیدوارم که حاصل این علاقۀ مشترک به زودی و پس از رونمائی این فیلم مستند با حضور بازیگران شاخص سینمای ایران در قالب یک فیلم بلند سینمائی و با حمایت مدیران منطقۀ ویژۀ اقتصادی-انرژی پارس در عسلویه کلید بخورد.

بر اساس برنامه­ ریزی های انجام شده قرار است که این فیلم مستند در اردیبهشت سال 97 و همزمان با اولین سالگرد خاموش سازی این مشعل ها، رونمائی شود.

شهربانو نیسنی، یاس باسبوس، جواد داورپناه و جمعی از کارکنان فاز یک مجتمع پالایشگاهی پارس جنوبی در این فیلم ایفای نقش می کنند.

503

کد خبر: 913350

وب گردی

وب گردی