500 واحد تا تیرماه به مردم کوهبنان داده می شود

فرماندار کوهبنان با اشاره به این که افرادی که خانه هایشان را آواربرداری کرده اند در حال حاضر دارای کانکس هستند، گفت: به رئیس جمهور تعهد داده ایم تا پایان تیرماه 500 واحد آماده و تحویل مردم داده شود.

حسین سالاری با تکذیب شایعات مربوط به وضعیت زندگی بد مردم کوهبنان در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: در حال حاضر اسکان موقت و بازسازی ساختمان ها در کوهبنان در حال انجام است.

وی با بیان این که قریب به 350 واحد پی کنی شده است، ادامه داد: مابقی خانواده ها در حال تشکیل پرونده در بانک و دریافت تسهیلات و وام بلاعوض هستند تا خانه هایشان را بسازند.

خانه هایی که آواربرداری شده اند دارای کانکس هستند

فرماندار کوهبنان با اشاره به این که افرادی که خانه هایشان را آواربرداری کرده اند در حال حاضر دارای کانکس هستند، افزود: مشکل خاصی در زمینه کانکس وجود ندارد حتی به خانواده های مستاجر کانکس داده شده است.

سالاری در پاسخ به این سوال که آیا مردم در سال جدید در خانه هایشان زندگی خواهند کرد، گفت: خیر، ساخت خانه زمان بر است.

500 واحد تا تیرماه به مردم کوهبنان داده می شود

وی ادامه داد: دوستان و همکاران به رئیس جمهور تعهد داده اند تا پایان تیرماه 500 واحد آماده و تحویل مردم داده خواهد شد و تا زمان موعود این 500 واحد آماده خواهد شد.

فرماندار کوهبنان تصریح کرد: بخشی از انجام این فعالیت ها نیاز به همکاری مردم دارد، اگر مردم برای انعقاد قرارداد همکاری و اقدام کنند خیلی زودتر کارشان راه می افتد.

سالاری گفت: در حال حاضر یک واحد مسکونی حدود سه روز پیش با حضور آقای استاندار اتمام شده است.

به گزارش ایسکانیوز، 30 آذر ماه زمین‌لرزه ای به‌شدت 5.2 ریشتر در ساعت 20 و 34 دقیقه و 44 ثانیه کوهبنان در استان کرمان را لرزاند.

در جلسه 4 دی هیئت وزیران با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با تصویب دولت مبلغ سقف فردی تسهیلات بازسازی واحدهای مسکونی روستایی خسارت دیده ناشی از زلزله شهرستان‌ های زرند و کوهبنان و سیل استان کرمان از مبلغ 20 میلیون تومان به 30 میلیون تومان و برای بازسازی واحدهای مسکونی شهری شهرستان ‌ها و استان یاد شده از مبلغ 30 میلیون ریال به 40 میلیون ریال افزایش یافت.

همچنین رئیس جمهوری در سفر خود به استان کرمان در نشستی خبری در سالن اجتماعات فرودگاه استان با بیان این که من از همه مشکلاتی که مردم در زندگی دارند مطلع هستم تصریح کرد: در چهره مردم صبر، استقامت، امیدواری و اعتماد دیده می‌شود و به مردم قول دادیم اسکان دائمی آن‌ها تا پایان تیرماه 97 انجام شود.

901/900

کد خبر: 913409

وب گردی

وب گردی