توضیح سلطانی‌فر درباره حضور مربیان آمریکایی دوومیدانی در ایران

وزیر ورزش و جوانان درباره حضور مربیان آمریکایی تیم ملی دوومیدانی در کشور توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسکانیوز , مسعود سلطانی‌فر در حاشیه مسابقات سرباز‌های نیرو‌های مسلح در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این نهمین دوره مسابقات نیرو‌های مسلح است که اگر مروری در این 9 سال گذشته داشته باشیم, نشان می‌دهد این مسابقات چه از لحاظ کمی و چه از لحاظ کیفی یک روند رو به رشدی را داشته است. این مسابقات از چند لحاظ برای ما حائز اهمیت است. برگزاری این مسابقات کمکی می‌شود برای تقویت ورزش همگانی و قهرمانی و از بین همین سربازان و افراد نیرو‌های مسلح, قهرمانان زیادی در مسابقات بین‌المللی به وجود می‌آیند که افخارآفرینی می‌کنند. بنابراین در نظام وظیفه برای اینکه سربازان بیایند و ظرفیت‌های خودشان را نشان دهند این جای تقدیر و تشکر دارد. مسؤلان ورزشی نیرو‌های مسلح با همه توان به دنبال این هستند که به سلامت جامعه در ابعاد مختلف کمک کنند.

وی ادامه داد: برگزاری این مسابقات ورزشی و توسعه ورزش در نیرو‌های مسلح بخصوص در دوره خدمت سربازی کمک بسیار خوبی است که اوقات فراغت آنها می‌تواند با بهترین ابزار پر شود که این در روند توسعه ورزش همگانی و قهرمانی نقش بسزایی دارد. علاوه بر اینکه ما مسابقات ارتش‌های جهان (سیزم) را داریم که هرساله باشکوه برگزار می‌شود و ورزشکاران ما موقعیت خوبی را دارند و در خیلی از رشته‌ها مقام‌های بالا و برتر را کسب می‌کنند؛ ولی همان‌طور که گفتم بسیاری از قهرمانان ما کسانی هستند که در خدمت سربازی توانسته‌اند از فرصت‌هایشان استفاده کنند و شرایطی به وجود آماده که آنها بتوانند برای کشور افتخار‌آفرینی کنند.

وزیر ورزش و جوانان درباره اینکه آیا در زمان خدمت سربازی خودش هم این برنامه‌های ورزشی وجود داشته یا خیر, گفت: بله در آن زمان هم این برنامه‌ها بوده. البته من دوران خدمتم را بعد از انقلاب گذرانده‌ام و سرباز سپاه پاسداران بوده‌ام. البته چون در جبهه حضور داشتم فقط مدت کوتاهی را در آموزشی حضور داشتم.

سلطانی فر درباره این سؤال که وزارت ورزش درخصوص شعار 96 (اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال) که از سوی مقام معظم رهبری انتخاب شده, چه قدم‌هایی برداشته است, خاطرنشان کرد: خوشبختانه مقام معظم رهبری چندسالی است که تمرکز و محوریت شعار‌های‌شان روی مسائل اقتصادی است و فراهم شدن شرایطی که بتوانیم سرعت توسعه کشور را سریع‌تر کنیم. فکر می‌کنیم که همه دستگاه‌های کشور در جهت تحقق شعار‌ها و مبانی‌ای که مقام معظم رهبری تبیین کرده‌اند باید تلاش کنند. فرقی نمی‌کند دستگاهی که مشخصاً مسئولیت اقتصادی داشته باشد یا سایر وزارتخانه‌ها. در هر صورت ما فکر می‌کنیم که با گسترش ورزش همگانی بتوانیم یک جامعه سالم را به وجود بیاوریم, جامعه‌ای که مردمش هم از لحاظ روحی و هم جسمی پرتحرک و سالم باشند. این زیرساخت و زیربنای توسعه کشور و خصوصاً در ابعاد توسعه اقتصادی است و می‌تواند به تحقق شعار و تاکیدات مقام معظم رهبری کمک کند.

وی درخصوص این سؤال که تیم ملی دو و میدانی مربیان آمریکایی استخدام کرده که این مربیان به داخل کشور نمی‌آیند و فقط در جزیره کیش حضور پیدا می‌کنند و آیا واکنش وزارت ورزش برای این موضوع چیست, تصریح کرد: این صحبت شما درست نیست و اطلاعات‌تان اشتباه است. این مربیان برای اینکه مسائل مربوط به ویزای ورودی‌شان حل شود؛ چون جزیره کیش منطقه آزاد است اول به آنجا می‌‌‌روند, یک مدت آنجا اقامت می‌کنند, کار‌های مقدماتی‌شان انجام می‌شود و بعد از اینکه مسائل مربوط به صدور ویزا‌ی‌شان حل شد, حتما به داخل کشور می‌آیند.

سلطانی‌فر درحالی که خبرنگاران قصد داشتند سؤال‌های دیگر را از وی مطرح کنند, در پاسخ به آنها گفت که در فرصتی دیگر پاسخ‌گو خواهد بود.

602

کد خبر: 913468

وب گردی

وب گردی