لیگ بدمینتون باشگاه‌های غرب آسیا برگزار می‌شود

فدراسیون بدمینتون آسیا با پیشنهاد رئیس فدراسیون بدمینتون ایران موافقت کرد.

به گزارش ایسکانیو ز و به نقل از روابط عمومی فدراسیون بدمینتون، در نشست توسعه بدمینتون آسیا و کلینیک برنامه ریزی توسعه بدمینتون کشورهای آسیایی ویژه مسوولان اجرایی و برنامه ریزی رویدارهای ورزشی آسیا که با حضور نمایندگان ایران و دیگر مسوولان این قاره کهن در مالزی برگزار شد، فدراسیون بدمینتون آسیا با پیشنهاد محمدرضا پوریا رییس فدرسیون بدمینتون ایران در اجلاس جهانی این رشته که سال گذشته در استرالیا برگزار شد، موافقت کرد.

محمدرضا پوریا در اجلاس جهانی این رشته در استرالیا، پیشنهاد نمود که مسابقات لیگ باشگاههای کشورهای غرب آسیا در این منطقه برگزار شود.

در این نشست که با حضور 24 کشور آسیایی برگزار شد، فدراسیون بدمینتون ایران در گروه طلایی قرار گرفت. فدراسیون بدمینتون ایران بعداز 10 کشور برتر قاره آسیا قرار که platinum نامیده می شود، قرار دارد.

از محورهای اصلی قرار گرفتن در این رده بندی شامل فعالیت های فدراسیون، ارتقاء در بخش های مختلف آموزشی داوری و مربیگری آقایان و بانوان، حضور در کمپ های توسعه بدمینتون آسیا، میزبانی مسابقات بین المللی فجر و رقابتهای بین المللی جوانان، شرکت در مسابقات بین المللی و اجرای کلاس های شاتل تایم، فعالیت در بخش آموزشی و مسابقات پارابدمینتون، ارتقاء بدمینتون ورزشکاران کشور در سطح قهرمانی و شرکت مسوولان فنی و اجرایی در کلاس های دوره مدیریت اجرایی و مسابقات آسیایی می باشد.

طبقه بندی کشورها از نگاه کنفدراسیون بدمینتون آسیا به شرح زیر است:

گروه 1 (فوق طلایی) شامل 10 کشور چین، چین تایپه، هنگ کنگ، هند، اندونزی، ژاپن، مالزی، سنگاپور، کره جنوبی و تایلند

گروه 2 (طلایی) شامل 5 کشور ایران، مالدیو، فیلیپین، سریلانکا و ویتنام

گروه 3 (نقره) شامل 12 کشور بحرین، برونئی، بنگلادش، کامبوج، اردن، قزاقستان، لائوس، مغولستان، ماکائو، نپال، پاکستان و ازبکستان

گروه 4 (برنز) شامل 17 کشور افغانستان، بوتان، عراق، کویت، قرقیزستان، لبنان، میانمار، عمان، فلسطین، کره شمالی، قطر، سوریه، عربستان سعودی، تیمور شرقی، ترکمنستان، امارات و یمن

همچنین ملاک طبقه بندی کشورهای آسیایی در بخش توسعه بدین شرح است:

1 – قهرمانی در مسابقات تیمی قهرمانی آسیا، سودرمن کاپ، توماس کاپ، ابرکاپ بازیهای آسیایی

2 – قهرمانی در مسابقات BWF و شرکت حداقل در 8 مسابقه

3 - میزبانی مسابقات بین المللی و یکدوره حداقل شرکت در مسابقات بین المللی، شرکت در جلسات فنی، اجرایی و مسوولان توسعه

4 – تمرینات اردویی تیم های ملی، استفاده از توپ پری در تمرینات، اردوها ملی و حمایت جهت وسایل مورد نیاز بازیکنان

5 – حضور مربیان ملی در اردوهای تمرینی و قرار دادن آن در برنامه های توسعه آسیا

6 – حضور مسوولان فدراسیون به صورت تمام وقت در فدراسیون

602

کد خبر: 913472

وب گردی

وب گردی