داورزنی :آینده کی روش اولویت ما نیست/ باید منافع کشور و ورزشکارانمان حفظ شود

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش گفت: با میزبانی تورنمنت های ورزشی این شرایط باید فراهم شود تا امنیت و فرهنگ کشورمان را به دنیا معرفی کنیم.

به گزارش ایسکانیوز ، محمدرضا داورزنی معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در جمع خبرنگاران در حاشیه مسابقات اسکی قهرمانی آسیا گفت: سیاست کلی وزارت ورزش این است که شرایطی را فراهم کند تا کشورهای مختلف به ایران سفر کنند. یکی از دستاوردهای تعاملات ورزشی این است که ملت‌های مختلف با ورزشکارانشان در مسابقات شرکت کنند. این شرایط باید فراهم شود تا امنیت و فرهنگ کشورمان را به دنیا معرفی کنیم.

وی افزود: برگزاری مسابقات در شهرهای مختلف این امکان را فراهم می‌کند تا با دنیا ارتباط برقرار کنیم. در طول سال شاید ۹۰-۸۰ کشور دنیا به ایران سفر کنند. در رشته اسکی آلپاین که برای نخستین بار مسابقات قهرمانی آسیا در ایران برگزار می‌شود، باعث خواهد شد تا خیلی از کشورها به ایران بیایند و امکانات اسکی ما را ببینند. پیش از این در مسابقات تور جهانی والیبال میزبان بیش از ۳۰ کشور جهان بودیم. قبل از آن هم در مسابقات شطرنج، کشتی و رشته‌های دیگر میزبانی داشتیم. میزبانی‌ها به‌عنوان یکی از شاخص‌های موفقیت در فدراسیون ورزشی مورد تأکید وزارت ورزش است.

*باید به استانداردهای جهانی نزدیک شویم

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش با اشاره به اینکه با حمایت بخش خصوصی و مردم دربندسر امکانات خوبی در این پیست فراهم شده، گفت: همین موضوع شرایط را فراهم کرده تا ما به استانداردهای جهانی نزدیک شده و بتوانیم میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا را برعهده بگیریم، البته سیاست وزارت این است که این امکانات را در شمشک و دیزین فراهم کند. امکانات این دو پیست باید به‌روز شده و به استانداردهای جهانی نزدیک شود. با گرفتن گواهی استاندارد می‌توانیم مسابقات مختلفی را در این دو پیست برگزار کنیم.

داورزنی خاطرنشان کرد: کشور ما چهار فصل است و امکانات مختلفی دارد. باید شرایطی را فراهم کنیم که به فراخور فصل و منطقه میزبانی بگیریم تا پیام صلح و دوستی را به دنیا با این میزبانی‌ها صادر کنیم و نشان دهیم ایران کشوری امن و با مردمانی بافرهنگ است. کسانی که از این مسابقات برمی‌گردند، مبلغ شرایط امن کشور ما خواهند بود و ما هم دنبال این هستیم تا تبلیغات منفی را توسط استکبار جهانی از بین ببریم. ورزشکارانی که به ایران می‌آیند با دیدن شرایط کشور ما متوجه می‌شوند که تمام تبلیغات منفی کذب و دروغ است.

*برای نتیجه موفق در المپیک به پیست استاندارد نیاز داریم
وی در خصوص نتایج کاروان ایران در بازی‌های المپیک زمستانی یادآور شد: از نظر آب و هوایی و برف شرایط فراهم نیست، باید شرایطی را فراهم کنیم که امکان برگزاری تمرین تیم‌ها وجود داشته باشد. در چند سال گذشته یکی از مشکلات جدی کمبود بارش‌ها بود که خوشبختانه امسال برای برگزاری این مسابقات خدا به ما کمک کرد تا شرایط فراهم شود. برای میزبانی نیاز به این برف داشتیم، البته دوستان در دربندسر از امکانات برف‌ساز استفاده کرده بودند. برای اینکه بتوانیم در المپیک‌ها حضور موفق داشته باشیم، نیاز داریم از پیست‌های استاندارد در داخل بهره‌مند شده و از طرفی ورزشکاران از امکانات کشورهای دیگر هم استفاده کرده و تمرین کنند.

داورزنی ادامه داد: به‌روز کردن پیست‌های داخلی و استفاده از پیست‌های بین‌المللی باعث خواهد شد تا ورزشکاران ما آماده‌تر شوند. اکثر قهرمانان المپیک و جهان از کشورهایی هستند که بیش از ۸-۷ ماه از سال را برف و یخ دارند و با امکانات اسکی می‌توانند تمرین کنند، اما ورزشکاران ما باید دعا کنند تا یکی، دو ماه برف بیاید تا بتوانند تمرین کنند. قطعاً اسکی‌باز کشوری که ۸-۷ ما تمرین می‌کند شرایط متفاوتی با ورزشکار ما دارد. آن قسمتی که می‌توان با سرمایه‌گذاری حل کرد، باید در کشور حل شود. آن قسمتی که در اختیار ما نیست، باید امکان برگزاری اردو را در خارج از کشور فراهم کنیم تا در میادین المپیک بدرخشیم.

*شرایط را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم کنیم

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش با اشاره به اینکه ما از همه برنامه‌های فدراسیون اسکی حمایت می‌کنیم، تصریح کرد: قسمتی از منابع را ما تأمین می‌کنیم و قسمتی را هم اسپانسرها تأمین می‌کنند. از طرفی باید شرایط را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم کنیم،‌همین امکاناتی را که می‌بینید،‌ عمده‌ای از آن را بخش خصوصی تأمین کرده است. مردم دربندسر سرمایه‌گذاری کرده و امکانات را فراهم کرده‌اند. این شرایط باید برای سایر سرمایه‌گذاران هم فراهم شود، مطمئنم امکانات فراهم شود، مردم هم انگیزه سرمایه‌گذاری خواهند داشت.

*خادم باید سفت و سخت به کارش ادامه دهد

داورزنی درباره استعفای رسول خادم عنوان کرد: وزارت ورزش با این موضوع موافقت نکرد و خادم باید سفت و سخت به کارش ادامه دهد. بحثی هم که مطرح کرده تقریباً در ۳۵ سال گذشته با آن دست به گریبان بوده‌ایم و در رشته‌های مختلف نزدیک به ۲۵۰-۲۴۰ بار با نمایندگان این رژیم در رویدادهای مختلف بین‌المللی مواجه شده‌ایم که ورزشکاران ما مسابقه ندادند، اما اینکه این بحث چطور دنبال شود، نباید به فضای رسانه‌ای و فضای مجازی کشیده شود.

وی افزود: باید شرایط و امکاناتی فراهم کنیم و تدبیری اندیشیده شود و به‌گونه‌ای باشد به منافع ملی کشور آسیبی نرسد. منافع ملی مهم‌تر از هر چیزی است. باید شرایطی فراهم کنیم که در ورزش کشور با تدبیر پیش برویم. با هماهنگی و تدبیر دستگاه‌های بالادستی نظیر شورای عالی امنیت ملی و سایر نهادهای ذی‌ربط، می‌توان شرایطی فراهم کرد که علاوه‌ بر حفظ و پایبندی به اصول و ارزش‌های انقلاب و آرمان‌های نظام حقی از کشورمان تضییع نشود و عزت و منافع ملی نیز زیر سؤال نرود. باید این شرایط را با تدبیر پیش ببریم.

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در پاسخ به این سؤال که چرا جلسه‌ای با خادم برگزار شده یا خیر، گفت: وزارت ورزش چند ماهی است که به دنبال این موضوع است که بتوانیم با تدبیر، شرایطی فراهم کنیم تا از حق خودمان در میادین بین‌المللی دفاع کنیم و از راهکارهای مختلفی استفاده نماییم. نباید در محافل عمومی این راهکارها را مطرح کنیم، چون بیگانگانی که در خارج از کشور بر طبل این موضوع می‌کوبند، دنبال حل شدن مشکل کشور ما نیستند و به دنبال منافع ملی ما نمی‌باشند، مطمئن باشید وقتی که از شبکه‌های بیگانه و ضدانقلاب، برخی صحبت‌ها را می‌شنویم باید با تدبیر بهتر و تصمیم‌گیری مناسب‌تر شرایطی فراهم کنیم تا منافع کشور و ورزشکارانمان حفظ شود.

داورزنی خاطرنشان کرد: در کنار خادم و فدراسیون کشتی هستیم تا بتوانیم با هماهنگی دستگاه‌های بالادستی که شرایط کلان کشور را مدنظر قرار می‌دهند با تدبیر بهتری پیش برویم. امیدوارم این موضوع به‌گونه‌ای مدیریت شود تا هیچ لطمه‌ای به منافع کشور وارد نشود.

*جام جهانی اولویت ما است نه آینده کی روش

وی درباره نگرانی‌ها از بابت تمدید قرارداد کی‌روش بعد از جام جهانی گفت: اولویت فعلی ما آمادگی تیم ملی فوتبال برای حضور در جام جهانی است و هر آنچه که کی‌روش و فدراسیون برای آماده‌سازی تیم برنامه‌ریزی کرده‌اند، باید تدارک ببینیم. ورود به این مباحث و اینکه کی‌روش بعد از جام جهانی چه کاری می‌خواهد انجام دهد به بعد از این مسابقات برمی‌گردد که از اختیارات فدراسیون فوتبال است تا در باره آینده کاری کی‌روش تصمیم بگیرد.

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش افزود: الآن از تمام رسانه‌ها خواهش می‌کنم به چنین موضوعاتی نپردازند و به دنبال فراهم کردن شرایطی برای حضور قدرتمندانه تیم ملی فوتبال در جام جهانی روسیه و مسیری که باید طی شود، باشند. تعداد زیادی بازی‌ها و اردوهای تدارکاتی است که باید برگزار شود. وزارت ورزش حمایت جدی از برنامه‌های فدراسیون و تیم ملی فوتبال خواهد داشت. اینکه بعد از جام جهانی چه اتفاقاتی خواهد افتاد، به تصمیمات فدراسیون فوتبال و کی‌روش برمی‌گردد.

*شعبانی بهار حق کاندیداتوری دارد

داورزنی درباره حضور شعبانی‌بهار در انتخابات فدراسیون تیروکمان و شائبه حمایت وزارت ورزش از وی گفت: حق او بوده است و کاندید شده است. اینکه در آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد و چه کسی انتخاب می‌شود، به مجمع بستگی دارد و تشخیص با اعضاست، شعبانی‌بهار هم مانند سایرین برای حضور در انتخابات فدراسیون ابراز علاقه کرده است. این رشته یک رشته المپیکی است و علاقه‌مندان زیادی دارد، ما هم از تصمیم مجمع حمایت می‌کنیم، اما اینکه این‌طور تعبیر شود شعبانی‌بهار از سوی وزارت ورزش کاندید شده و حمایت وزارتخانه را دارد، درست نیست.

وی ادامه داد: ۲۰ مجمع انتخاباتی را در این ماه‌ها برگزار کردیم که شرایط به‌گونه‌ای بود که اعضای مجمع تصمیم‌گیرنده بودند. تصمیم‌گیری در مجمع فدراسیون تیروکمان نیز مانند ۱۲-۱۰ فدراسیونی که انتخابات آنها در سال ۹۷ برگزار خواهد شد، با اعضاء خواهد بود.

* تا زمانی که ناطق نوری احساس کند در دفتر بوکس حضور داشته باشد، باید احترام گذاشت

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در خصوص تداوم حضور ناطق نوری در فدراسیون بوکس و در اختیار داشتن امکانات این فدراسیون گفت: نمی‌دانم چرا دوستان این‌قدر به این بحث می‌پردازند. ناطق نوری ۲۸ سال برای بوکس زحمت کشیده است و با اعلام خودش مسئولیت فدراسیون را به فرد دیگری واگذار کرد، ما هم به‌عنوان فردی که زحمت زیادی برای این رشته کشیده، او را به‌عنوان رئیس افتخاری معرفی کردیم. موضوعی که در بسیاری از فدراسیون‌های بین‌المللی هم عمومیت دارد. باید به کسوت و زحمات ناطق احترام بگذاریم. اینکه او از یک دفتری در فدراسیون چند ساعت در روز استفاده می‌کند، نباید به‌عنوان یک موضوع منفی دیده شود، بلکه باید به دید مثبت بنگریم و ضمن حفظ حرمت پیشکسوتی که بوکس ایران را بعد از انقلاب احیا کرده، به او احترام بگذاریم.

داورزنی افزود: دوستان مطمئن باشند ناطق نوری در تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های فدراسیون بوکس دخالتی نمی‌کند، اما اگر نیاز به مشورت باشد،‌ کمک خواهد کرد. اینکه به حضور او در فدراسیون بپردازیم، موضوع مهمی نیست، بلکه باید این‌طور دیده شود که این حضور می‌تواند به کمک و همفکری بیشتر مسئولان جدید فدراسیون کمک کند. تا زمانی که ناطق نوری احساس کند حضور داشته باشد، باید به این موضوع احترام گذاشت. ثوری هم این شرایط را فراهم کرده است که ناطق آنجا مستقر شود.

*فدراسیون بوکس به مجموعه انقلاب می رود

وی درباره جابه‌جایی فدراسیون بوکس به مجموعه ورزشی انقلاب، گفت: به برخی فدراسیون‌ها از جمله بوکس گفته شده است که محل این فدراسیون در نزدیک‌ترین محل به تمریناتشان باشد؛ مانند بسکتبال که قرار است به مجموعه ورزشی آزادی برود. کشتی و والیبال در حال حاضر این شرایط را دارند و تدارکاتی فراهم شده تا در مجموعه ورزشی آزادی، برخی فدراسیون‌های دیگر مستقر شوند.

*نایب رئیسی طالبی در بوکس در مرحله صدور حکم است

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش درباره حکم نایب رئیسی طالبی از سوی وزارت ورزش گفت: فدراسیون وی را پیشنهاد داده است و مراحل صدور حکم در حال بررسی و طی شدن است.

602

کد خبر: 913485

وب گردی

وب گردی