رونمایی از سامانه پاسخگویی الکترونیک به استعلامات منابع طبیعی در آذربایجان غربی

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی از رونمایی سامانه پاسخگویی الکترونیک به استعلامات منابع طبیعی در استان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، موسوی در آئین بزرگداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در شهرستان ارومیه از رونمایی سامانه پاسخگویی الکترونیک به استعلامات منابع طبیعی در دفاتر پیشخوان دولت همزمان با روز درختکاری در استان خبرداد.

وی ادامه داد: خدمات دیگری نیز مقرر شده که در آینده ای نزدیک به سامانه الکترونیکی متصل شود که برای نمونه می توان به صدور پروانه های چرا برای بهره برداران و دامداران روستایی اشاره کرد که این امر متضمن کاهش هزینه های مراجعین و جلوگیری از اتلاف زمان مراجعه کنندگان خواهد بود.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی تصریح کرد: مشارکت مردمی اصل اول در حفاظت و احیاء عرصه های ملی است.

موسوی کسب مقام برتر کشوری و استانی در زمینه توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی و مقابله با پدیده زمین خواری و کاهش عوامل تخریب توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان را از اهم موفقیت های بدست آمده در سال جاری عنوان کرد.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی با اشاره به اقدامات این سازمان در سالجاری گفت: تثبیت مالکیت دولت و سند دار شدن بیش از ۲ میلیون و ۵۷۴ هزار هکتار از اراضی ملی ، معادل ۹۳ درصد از اراضی ملی و مراتع از اهم اقدامات انجام شده در سال جاری است.

وی اظهار کرد: چرای غیر مجاز دام ها در مراتع و تخریب اراضی ملی از مهمترین چالش های موجود در عرصه های ملی استان است.

موسوی با بیان اینکه ظرفیت مراتع استان برای استفاده ۳ میلیون واحد دامی است اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۷ میلیون و ۵۰۰ واحد دامی مستقیما از مراتع استان بهره برداری می کنند که این امر تهدیدی برای تخریب عرصه های ملی است .

901

کد خبر: 913490

وب گردی

وب گردی