کمیته توسعه نشاط در مدارس ایجاد شد/ دانش‌آموزان توان ایجاد ارتباط با دیگران را ندارند

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه اگر دنبال تحول در آموزش پرورش هستیم باید نشاط اجتماعی را در میان دانش‌آموزان توسعه دهیم،‌ گفت:‌ دانش‌آموزان، توان ایجاد ارتباط بادیگران و مهارت شهروندی را ندارند.

به گزارش ایسکانیوز ، عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران امروز در مراسم تقدیر از فعالان امور تربیتی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران که در این اداره کل برگزار شد، با اشاره به نقش مؤثر شهیدان رجایی و باهنر در امور تربیتی گفت: حوزه تربیتی یکی از مهمترین اجزای آموزش و پرورش است که تأثیر مستقیمی در آموزش دارد.

وی با تاکید بر اینکه اهمیت کار پرورشی ده‌ها برابر مسائل آموزشی است، گفت:‌ دلیل این موضوع این است که شما مربیان با رفتار دانش‌آموز مرتبط هستید اما متاسفانه کمتر به مسائل پرورشی پرداخته می‌شود و علی‌رغم کارهای زیادی که صورت گرفته است در عمل هنوز نتوانسته‌ایم به شکل مطلوب عمل کنیم و فرهنگ پرداختن به امور پرورشی و تربیتی را نهادینه کنیم و کفه امور تربیتی را با آموزش مساوی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با مقایسه بین آموزشگاه‌های موجود در آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران خاطرنشان کرد:‌ متاسفانه 18 کانون فرهنگی و تربیتی را در استان تهران داریم در حالی که حدود 4 هزار آموزشگاه در سطح منطقه وجود دارد.

فولادوند با تاکید بر ضرورت توجه به مهارت محوری در بین دانش‌آموزان ابراز داشت: اگر به دنبال تحول در آموزش و پرورش هستیم باید نشاط اجتماعی در میان دانش‌آموزان را توسعه دهیم چرا که گسترش نشاط اجتماعی می‌تواند به تحول در آموزش و پرورش کمک کند.

وی با اشاره به اهمیت اهمیت آموزشی مهارت‌های ارتباطی به دانش‌آموزان متذکر شد: باید سطح مهارت را در دانش‌آموزان افزایش دهیم در حالی که هنوز دانش‌آموزان، توان ایجاد ارتباط با دیگران و مهارت شهروندی را ندارند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در توسعه مسائل پرورشی و فرهنگی عنوان کرد: در خصوص توسعه قانون شهروندی برنامه‌هایی اجرا شده است ضمن اینکه باید سطح جامعه پذیری دانش‌آموزان را ارتقا دهیم.

فولادوند با اشاره به ضرورت کاهش آسیب‌های اجتماعی افزود: تا وقتی آسیب‌های اجتماعی وجود داشته باشد تعلیم وتربیت ما پاشیدن بذر در شوره‌زار است و کاهش این آسیب‌ها مقدمه بالا بردن کیفیت آموزشی است.

وی با ابراز تاسف از عدم توجه به آموزش‌های اخلاقی بین دانش‌آموزان یادآور شد: کلاس‌های موسیقی، زبان و خطاطی و نقاشی وجود دارد اما دریغ از یک کلاس آموزش اخلاق ضمن اینکه این عدم توجه باعث ایجاد لطمات زیادی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران اضافه کرد: از 6 ماه گذشته کمیته توسعه نشاط در مدارس را ایجاد کرده‌ایم.

فارس


706

کد خبر: 913496

وب گردی

وب گردی