جشن روپوش سفید برگزار شد

جشن روپوش سفید دانشجویان ورودی بهمن ۹۲ با حضور رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، معاونین و گروهی از اعضای هیات علمی در روز یکشنبه ۱۳ اسفند ۹۶ در تالار ابن‌سینای دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشکده پزشکی، برگزاری این جشن در راستای آشنایی بیشتر دانشجویان با مبانی تعهدات اخلاقی و الزامات رفتار حرفه‌ای در آستانه ورود به دوره بالینی بوده است.

در ابتدای این مراسم، دکتر بیژن جهانگیری، استاد گروه فارماکولوژی، ضمن اشاره به جایگاه و مقام والای استاد پیشکسوت دانشکده پزشکی (دکتر مسلم بهادری) و آرزوی سلامت و طول عمر برای ایشان، بر همدلی و رفتار مهربانانه با بیماران تاکید کرد و گفت: گاهی تنها با دست گذاشتن بر دست بیمار و یک دلجویی ساده، حال بیمار دگرگون می‌شود. همدلی با بیماران را هرگز فراموش نکنید. من یقین دارم که خداوند نیز این کار نیک شما را می‌بیند و در مقابل، هرچه از او بخواهید، به شما عطا می‌کند.

دکتر جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود، سختکوشی را از خصایص مهم و ذاتی یک پزشک خواند و تاکید کرد که حتی در محدودیت‌ها و دشواری‌ها هم می‌توان با همت و تدبیر، کار‌هایی ماندگار و شایسته‌ انجام داد.

در ادامه این برنامه، دکتر شهریار نفیسی، رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، از اساتید نامدار و برجسته‌ای همچون دکتر الهی، دکتر محمدی، دکتر طباطبایی، دکتر ملک‌نیا و دکتر جهانگیری یاد کرد و افزود: هنوز پس از گذشت دهه‌ها، کلام و نکات تدریس این اساتید را به خاطر دارم و این به هنر استادی و نقش معلمی این بزرگان بر‌می‌گردد.

دکتر نفیسی در ادامه خطاب به دانشجویان گفت: شما عصاره فضیلت‌ها و خرد یک جامعه هستید و انتظار می‌رود که حسب این توانایی‌ها و ویژگی‌های فاخرتان، بهترین خدمات را به جامعه هدیه دهید.

رئیس دانشکده پزشکی به تجربه منحصربه‌فرد حضور در محیط بیمارستان اشاره کرد و گفت: این حضور برای شما تجربه متفاوتی خواهد ساخت. همه عناصر حاضر در یک محیط بالینی برای شما می‌تواند آموزنده باشد. حتی شنیدن صحبت‌های بیماران و دقت در اجزای کلام آنها، یک مقوله علمی و آموزشی است. شما در بیمارستان، مشاهدات و دریافت‌هایی خواهید داشت که در هیچ کتاب و منبعی یافت نمی‌شود.

دکتر نفیسی افزود: یادگیری در عرصه پزشکی، مشروط به خلق فرصت‌هایی است که خودتان باید برای خودتان رقم بزنید. شما در این مسیر باید با نیت خالص به بیماران خدمت کنید و برای شفا و بهبود حال آنها بکوشید و ذهن خود را درگیر مسایل جنبی و کم‌اهمیت نکنید.

رئیس دانشکده پزشکی بر این نکته تاکید کرد که مقاوم بودن و نرنجیدن از برخوردهای روزمره و برقراری ارتباط مطلوب و موثر با بیمار، یک هنر است که لازمه دستیابی به آن، تلاش و تمرین مداوم در این مسیر است.

دکتر نفیسی در پایان، محیط بیمارستان را محیطی غنی و جامع برای آموزش توصیف و تاکید کرد: دیدن لبخند رضایت بیمار پس از درمان و پس از برداشتن بار رنج و مرارت از دوش او، با هیچ چیز دیگری در جهان قابل مقایسه نیست و تنها پاداشی که من را اقناع می‌کند، همین است که رفع کسالت بیمارانم را ببینم و رضایتمندی و خوشحالی آنها را احساس کنم.

این مراسم در نهایت با اهدای روپوش سفید و گرفتن عکس یادگاری دانشجویان با اساتید دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران به پایان رسید.

کد خبر: 913505

وب گردی

وب گردی