دو تکلیف  مهم وزارت بهداشت ؛ کنترل بیماری های غیر واگیر و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت است

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در پیامی که به صورت ویدئو کنفرانس در همایش تجلیل از بهورزان نمونه سراسر کشور در مشهد پخش شد، ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) گفت: موضوع بهورزی از جمله خدماتی است که بیش از 45 سال در ایران آغاز شده است و هنوز نیز ادامه دارد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید حسن هاشمی با بیان اینکه بهورز شهری نیز تحت عنوان مراقب سلامت در وزارت بهداشت تعریف شده است، گفت: ما همه می دانیم و در عمل باید نشان دهیم که تا چه اندازه بهورزان می توانند در حوزه سلامت نقش آفرین باشند.
دکتر هاشمی کنترل بیماری های غیر واگیر و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت را دو تکلیف مهم وزارت بهداشت دانست و گفت: معاونت بهداشت با کمک بهورزان در راستای پیشبرد این اهداف به ما کمک می کنند.
وی با بیان اینکه امروزه باید بهورزان را در قرن 21 تعریف کنیم، بیان داشت: با توجه به اینکه منابع ما محدود است باید در خصوص ارائه خدمات بهورزان، ساعت کاری آنها و مجموعه خدماتی که ارائه می دهند تعریف کلی وجود داشته باشد تا ساعات کاری و مجموعه خدماتی که بهورزان انجام می دهند و همچنین نیازهای تحصیلی آن ها مشخص شود.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان این که اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است، افزود: بیش از سه هزار خانه بهداشت در طول ۴ سال گذشته احداث و در حرفه بهورزی دوره های کاردانی و کارشناسی جهت جامع نگر شدن بهورزان تعریف شده است و آیین نامه های بهورزی نیز مورد بازبینی قرار گرفته اند تا در این حوزه بهورزان موفق تر عمل کنند. تلاش این است که مشکلات بهورزان به تدریج و بر اساس امکانات موجود، حل شود.
دکتر هاشمی با بیان اینکه در مدیریت نظام سلامت در دولت های یازدهم و دوازدهم، نظم، انضباط و رعایت سلسله مراتب بسیار مهم است، بیان داشت: امیدوارم مردمی که شایسته هر نوع فداکاری و خدمت هستند با خدمات مناسب بهورزان در حوزه سلامت، سالی پر از موفقیت را آغاز کنند و برای بهورزان خدوم کشور هم سالی پربار و همراه با موفقیت و بهروزی آرزو می کنیم.

701

کد خبر: 913508

وب گردی

وب گردی