انهدام 8 باند کلاهبرداری در مازندران

فرمانده انتظامی مازندران از انهدام 8 باند کلاهبرداری در مازندران خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، «سید محمود میرفیضی» در جمع خبرنگاران گفت: کلاهبرداری و سایر جرائم مالی و اقتصادی نتیجه وقوع یک اشتباه و یا غفلت نیست، بلکه نتیجه یک فرایند آگاهانه، عمدی و فریبکارانه توسط افرادی سودجو برای کسب منفعت و موقعیت به شکل خلاف قانون ‌است.

وی توسل به روش‌های متقلبانه، سو نیت و قصد فریب را از جمله خصوصیت کلاهبرداران دانست و خاطرنشان کرد: اکثر این افراد دارای ظاهری آراسته و قدرت بیان فوق العاده‌ای هستند که با مهندسی اجتماعی و کسب اعتماد طعمه‌های خود اقدام به کلاهبرداری از آنان می‌کنند.

میرفیضی از کشف 140 میلیارد ریالی کلاهبرداری‌ها در استان مازندران طی 11ماهه امسال خبر داد و گفت: در این رابطه هشت باند کلاهبرداری توسط پلیس آگاهی این فرماندهی و دیگر عوامل انتظامی شناسایی و متلاشی شد.

وی از کشف 85 درصدی کلاهبرداری‌ها در سطح استان طی این مدت خبر داد و گفت: بیشترین جرائم کلاهبرداری مربوط به کلاهبرداری با استفاده از مدارک جعلی و اخذ دسته چک بانکی، صدور چک بلامحل و کلاهبرداری‌های اینترنتی کارت به کارت بوده است.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به این‌که کلاهبرداری‌های اینترنتی و کلاهبرداری با چک‌های جعلی، فاقد اصالت و بلامحل از متداول‌ترین روش‌های کلاهبرداری است به شهروندان توصیه کرد: ضمن پرهیز از توجه به تماس‌هایی با پیغام برنده شدن آنان در مسابقات پیامکی، هوشیاری در معاملات اقتصادی و تأمل در انجام معاملات وسوسه‌انگیز از پذیرش چک‌های فاقد اصالت و خرید اشیا گرانقیمت از افراد ناشناس خودداری کنند.

وی هشدار داد: افراد هیچ‌گاه رمز کارت عابر بانک خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

فرمانده انتظامی مازندران یادآور شد: برای جلوگیری از سواستفاده کلاهبرداران و شیادان ضمن توجه به هشدارهای پلیسی در صورت برخورد با چنین افرادی مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام کنند.

900

کد خبر: 913538

وب گردی

وب گردی