باید مزیت‌های رقابتی را بین شرکت‌های دانش بنیان و صنعت فراهم کرد/ شرکت‌های دانش بنیان شاهراه توسعه صنعت برق

عضو هیات مدیره سندیکای صنعت برق ایران با اشاره به اینکه برای تسریع بخشیدن به فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، سندیکای صنعت برق کمیته ای را با عنوان کمیته دانش بنیان راه اندازی کرده است، گفت: این شرکتها می‌توانند با ارائه ایده های نو، وارد چرخه صنعت شوند.

پیام باقری، عضو هیات مدیره سندیکای صنعت برق ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در خصوص همکاری این شرکت با شرکت‌های دانش بنیان در عرصه صنعت برق اظهار کرد: از آنجا که صنعت برق یک صنعتی های تک است بنابراین این صنعت به صورت ریشه‌ای و پایه‌ای به عنوان یک صنعت دانش بنیان محسوب می شود. بنابراین می‌توان گفت دانش و تکنولوژی نقش کلیدی در توسعه این صنعت ایفا می کند.

او تصریح کرد: د ر صنعت برق شرکت های متعددی وجود دارند که به نوعی دانش بینان محسوب می شوند، در همین راستا در سندیکای صنعت برق کمیته ای را با عنوان کمیته دانش بنیان راه اندازی کرده است تا شرکت هایی که در صنعت برق فعالیت می کنند در این کمیته حضور داشته باشند.

باقری تاکید کرد: هدف ما این است که علاوه بر تسریع بخشیدن به فعالیت شرکت های دانش بنیان، ارتباط صنعت و دانشگاه را ارتقا دهیم. چرا که شرکت های دانش بنیان نقطه عطف تلاقی صنعت و دانشگاه هستند که با ارائه ایده های نو و مبتنی بر دانش فنی وارد چرخه صنعت می‌شوند، بنابراین شرکت های دانش بنیان نقش اساسی در این صنعت بازی می‌کنند.

عضو هیات مدیره سندیکای صنعت برق ایران خاطرنشان کرد: اهمیت ورود شرکت های دانش بنیان به مناقصات و وندور لیست های کشورهای هدف و تشکیل کنسرسیوم جهت اخذ پروژه های برون مرزی با استفاده از فضاهای موجود و همکاری معاونت علمی و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی هم از دیگر درخواست های اعضای این کمیته است.

او همچنین تصریح کرد: انرژی های تجدیدپذیر یکی از حوزه های اصلی، فعالیت شرکت‌های دانش بنیان است با این هدف که ما بتوانیم از منابعی که در کشور وجود دارد برای ارتقای آنها استفاده کنیم به ویژه از تولید محصولات و صادرات آنها حمایت کنیم تا مزیت رقابتی بین این شرکت ها ایجاد شود.

باقری تاکید کرد: با ارتقای فناوری و تکنولوژی، مزیت رقابتی در بین این شرکت های ایجاد می‌شود با این روش مشتری با علاقه بیشتری از محصولات تولیدی آنها استفاده می‌کند.

او یادآور شد: در همین راستا طرح مشترک بین سندیکای صنعت برق و پژوهشگاه نیرو در حال اجرا است که هدف اصلی آن بیشتر دنبال کردن مباحث کلیدی در صنعت برق است تا بتوانیم علاوه بر توسعه صادرات زمینه را برای توسعه کسب و کار و معرفی شرکت های برتر فراهم کنیم.

402

کد خبر: 913556

وب گردی

وب گردی