کاهش 5 درصدی خودکشی در ایلام

جانشین انتظامی ایلام از کاهش 5 درصدی خودکشی در استان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، سرهنگ "حسن کاظمی" در همایش بزرگ خشونت؛ علل، پیامدها و راهکارهای مقابله با آن اظهار کرد: سرقت‌های خشن نسبت به سال گذشته در ایلام با کاهش ۸۸ درصدی همراه بوده است.

وی گفت: طی سال جاری نزاع فردی در ایلام با افزایش ۶۰ درصدی و نزاع‌های دسته جمعی با کاهش ۱۱ درصدی همراه بوده است.

کاظمی با اشاره به این‌که وقوع قتل با سلاح گرم ۸ درصد کاهش یافته است، افزود: میزان آمار خودکشی ۵ درصد کاهش یافته است.

وی از افزایش ۴۳ درصدی وقوع قتل در سال ۹۶ در استان نام برد و گفت: متاسفانه علاوه بر این شاهد افزایش ۱۱۰ درصدی قتل با سلاح سرد در استان بوده‌ایم.

کاظمی در ادامه این نشست با اشاره به این‌که نیروی انتظامی قطعا رجوع به صاحب نظران ، معتمدین و بزرگان طوایف را یکی از راه‌های حل معضلات اجتماعی می‌داند، گفت: ما در کشوری اسلامی زندگی می‌کنیم که برای بزرگان و ریش سفیدان ارزش بسیاری قائل هستیم.

جانشین انتظامی استان در پایان اضافه کرد: تعامل و مشارکت سازمان‌ها و نهادها و ارگان‌های دولتی در اجرای طرح‌های انتظامی عامل موفقیت این نیرو در استان ایلام بوده که جا دارد از این تعامل مثبت و مشارکت قدردانی و تشکر کنیم.

«یداله کسائی» معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هم در این نشست، اظهار کرد: پیشگیری زمانی مثمرثمر خواهد بوده که زمان و هزینه صرف شود، آن‌گاه نتیجه مطلوبی خواهد داشت.

وی گفت: تامین امنیت پایدار از مهم‌ترین ارکان ثبات و سلامت نظام اجتماعی و سیاسی هر کشور محسوب می‌شود که برای حفظ آن باید از کودکی، نوجوانی و جوانی به آینده سازان‌مان آموزش‌های لازم را ارائه بدهیم.

کسائی اضافه کرد: خشونت به عنوان رفتاری آزاردهنده، پدیده‌ای است که روابط سالم اجتماعی را متزلزل ساخته و بعضا از بین می‌برد.

وی گفت: اولین علت خشونت پایین بودن آستانه تحمل افراد است که باعث به وجود آمدن جرائم خشن می‌شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام در ادامه بالا بردن آستانه تحمل در افراد را از مهارت‌های زندگی دانست و گفت: با آموزش‌های لازم و تقویت ارتباط اجتماعی می‌توان به این مهم دست یافت.

وی به نقش پر اهمیت بزرگان، ریش سفیدان و متنفذین در حل اختلافات و درگیرهای قومی و قبیله‌ای اشاره و خواستار حمایت و تقویت این قشر عظیم شد.

901/900

کد خبر: 913585

وب گردی

وب گردی