وعده بهره برداری قطعه یک آزادراه تهران-شمال تا پایان تابستان ۹۷

استاندار البرز از افتتاح قطعه یک آزادراه تهران-شمال تا پایان تابستان سال آینده خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمد سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان در مراسم کاشت نهال های سیب در باغ سیب مهر شهر کرج اظهار کرد:اکنون طرح نهالکاری با مشارکت مردمی برای احیای این باغ در دست اقدام است و این باغ زیر پوشش آبیاری تحت فشار با هدف استفاده بهینه از منابع آبی قرار گرفته است.

او با اشاره به اینکه در خصوص فعالیت انجام گرفته در باغ سیب کرج اطلاع رسانی منصفانه ای صورت نگرفته، تصریح کرد: تاکنون تصور می شد که بنیاد مستضعفان در نظر دارد درختان را قطع کند اما این اقدام هیچگاه در دستور کار بنیاد مستضعفان نبود.

سعیدی کیا افزود: به منظور احیای این باغ پس از تهیه طرح مطالعاتی و کارشناسی و تجهیز به سیستم های پیشرفته آبیاری تمام درختان 50 ساله باغ سیب را جمع آوری کردیم و نهال های جدید کاشتیم و این کار در سطح تمام باغ انجام می شود.

رئیس بنیاد مستضعفان بیان کرد: بنیاد مستضعفان در صدد است که باغ های تاریخی تحت اختیار را با کاشت درخت احیاء کندو برهمین اساس تلاش می شود بخشی از باغ سیب نه فقط برای روز طبیعت بلکه برای فصل های کشت آماده سازی شود تا مردم استان البرز در این باغ حضور یابند و اقدام به کاشت نهال کنند. شرط اصلی آباد کردن کشور بهره گیری از توان نیروهای توانمند و مدیران کارآمد است که می بایست با انگیزه و روحیه جهادی همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده اند، پیش بروند.

نجفی استاندار البرز نیز در این مراسم گفت: با توجه به شرایطی که در استان البرز داشتیم، پروژه بزرگراه تهران-شمال بنا به دلایلی، طولانی شد. ولی با تلاش بنیاد پروژه با جدیت دنبال شد.از همه مهم‌تر اینکه در این پروژه از توان فنی و مهندسی ایرانی استفاده می شود.

او افزود: قطعه یک این پروژه در اواخر تابستان افتتاح خواهد شد و با راه اندازی این مسیر، علاوه بر صرفه جویی صدها میلیارد تومان سوخت، ترافیک ورودی و خروجی شهر کرج کم می شود و بدین ترتیب علاوه بر کاهش هزینه اقتصادی، دیگر وقت مردم در ترافیک سنگین، تلف نخواهد شد.

منبع: تسنیم

401

کد خبر: 913711

وب گردی

وب گردی