پاکسازی زمین حفظ زندگی است

دانشجویان کانون محیط زیست دانشگاه تربیت مدرس تهران؛ در راستای طرح تحول راهبردی دانشگاه «همایش محیط پاک» را با معرفی کمپین «هر دانشجو یک آبادگر» برگزار کردند. در این برنامه مدیر گروه محیط زیست دانشگاه با موضوع "رد پای محیط زیستی" به سخنرانی پرداخت و در ادامه کارگاه آموزش ساخت تراریوم و آشنایی با دستگاه کمپوست برگزار شد. 

به گزارش ایسکانیوز ،تلاش طبیعت دوستان در روزهای پایانی سال برای پاکسازی زمین و اجرای برنامه هایی برای آگاه سازیِ جامعه در جهت حفظ محیط زیست_ در ایامی که شاهد افزایش گردشگران خواهیم بود_ دو چندان شده است. در دومین هفته از اسفندماه نیز برنامه های متنوعی در سراسر ایران برگزار شد. قرار سبز رسانه ای به منظور تقدیر و نیز گسترش این تلاشهای ارزشمند این فعالیتها را انعکاس می دهد.
1- قرارسبز در شهر پاسارگاد استان فارس
در آستانه هفته منابع طبیعی، نهال کاری در کوه خرسی پاسارگاد با کاشت نهال های بومیِ 2ساله بنه، با همت اداره منابع طبیعی پاسارگاد، افراد محلی و دوستداران طبیعت انجام شد.

2_ قرارسبز در شهر لاهیجان استان گیلان
نشستِ علل گرمایش زمین و آب شدن یخ‌ها با تشریح آسیب‌های زیست محیطی این پدیده ، به مناسبت "روز جهانی خرس قطبی" بوسیله کارگروهِ حیوانات "انجمن بوم‌بانان" استان‌گیلان در دبستان‌‌ دخترانه غیرانتفاعی‌‌ ایرانِ‌نوین لاهیجان برگزار شد.



3_ قرارسبز در شهر لاهیجان استان گیلان
کلاسِ آموزشی تفکیک زباله با رعایت اصول بهداشتی به مناسبت "روز ملی بهداشتِ محیط"، بوسیله کارگروهِ آموزشِ "انجمن بوم بانان "گیلان در مدرسه شاهد الزهرای لاهیجان، برای دانش آموزان کلاس دهم رشته تجربی این دبیرستان برگزار شد.
همچنین انجمن بوم‎‌بانانِ شعبۀ سیاهکلِ استان گیلان جلسۀ آموزشی دیگری را با همین موضوع در "روستای چوشل" برگزار کرد.
4_ قرارسبز در شهر شیراز استان فارس
جشنواره نقاشی کودکان، با عنوان "باران مهر"در موضوع محیط زیست، با شرکت 235 دانش‌آموز شیرازیِ 7-12 ساله در نگارخانه وصال برگزار شد.
هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد دغدغه‌های زیست محیطی برای دانش‌آموزان و اولیا آنها و نیز آشنایی کودکان با زیباییهای طبیعت ذکر شده است.

5_ قرارسبز در شهر جوانرود استان کرمانشاه
فعالین محیط زیستی شهر جوانرودِ استان کرمانشاه، در نظر دارند با فرهنگ‌سازی، کیسه های پارچه ای را جایگزین استفاده از کیسه های پلاستیکی کنند تا بدین ترتیب این شهر به اولین شهر ایران که استفاده حداقلی از کیسه های پلاستیکی دارد، تبدیل شود.

6_ قرارسبز در شهر اقلید استان فارس
در آستانه هفته منابع طبیعی، به دعوتِ انجمن همیاران و پاکسازان طبیعت شهرستان اقلید؛ بیش از 85 نفر از حامیان طبیعت، به کاشت بیش از 1800 نهال گل محمدی و قلمه درخت انگور در حاشیه جاده اقلید به یاسوج و باغستان آرامگاه دارالرحمه الیاسان اقدام کردند. این برنامه با مشارکت هنرستان کشاورزی، دانشجویانی از دانشگاه دولتی اقلید و دوستداران طبیعت انجام شد.

7- قرارسبز در شهر آبدانان استان ایلام
با همت انجمن بانوان طبیعت آبدانان ایلام، دانش آموزان پایه ششم مدرسه ابتدایی غیر دولتی "نیلا" از کتابخانه امیر کبیر این شهر بازدید کردند.



8_ قرارسبز در شهر مشهد استان خراسان_رضوی
همزمان با هفته درختکاری به دعوت مسئولان استان "انجمن همیاران محیط زیست و حیوانات"، برای فرهنگ‌سازی با شعارِ " ما ایستاده‌ایم تا درختان زانو نزنند" اقدام به کاشت نهال در این استان کردند.

9_ قرار سبز در شهر تهران
دانشجویان کانون محیط زیست دانشگاه تربیت مدرس تهران؛ در راستای طرح تحول راهبردی دانشگاه «همایش محیط پاک» را با معرفی کمپین «هر دانشجو یک آبادگر» برگزار کردند. در این برنامه مدیر گروه محیط زیست دانشگاه با موضوع "رد پای محیط زیستی" به سخنرانی پرداخت و در ادامه کارگاه آموزش ساخت تراریوم و آشنایی با دستگاه کمپوست برگزار شد.



10_ قرارسبز در شهر اقلید استان فارس
در آستانه هفته منابع طبیعی؛ پاکسازی بخشی از بلوار شهدای ارجمانِ اقلید فارس، بوسیله گروهی از دوستداران محیط زیست، به شکل خودجوش انجام شد.

11_ قرارسبز در شهر آستارا استان گیلان
آموزش حفاظت از طبیعت، حیات وحش و گونه های در معرض خطر انقراض توسط موسسه "شقایقهای وحشی هیرکان" برای اهالی بومی از جمله روستای کوته کومۀ آستارا برگزار شد.

12_ قرارسبز در شهر کرمانشاه استان کرمانشاه
به منظور رشد فرهنگ حذف کیسه پلاستیکی و در جهت حفظ سلامت جامعه و بهداشت محیط زیست، سَمن "پیام آوران اردیبهشت کرمانشاه"؛ به توزیع کیسه پارچه ای در نمایشگاه گل و گیاه کرمانشاه اقدام کرد. این کیسه های پارچه ای بوسیله زنان سرپرست خانوار و با همکاری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استان کرمانشاه تهیه شده است.



13_ قرارسبز در شهر بادرود استان اصفهان
در سی و چهارمین برنامۀ خانوادگی گروه دوستان کوهنوردی و قرارسبزِ بادرود با شعار "سلامتی فرزندان، محیط زیست سالم" مسیر 10 کیلومتری میدان شاهزاده محمد (ع) تا قلعه مریم بادرود پاکسازی شد.
14_ قرارسبز در شهر فسا استان فارس
در آستانه هفته منابع طبیعی انجمن حافظان سبز اندیش طی برنامه ای اقدام به کاشت بذر الوک در فاز 5 فسا کردند.

15_ قرارسبز در شهر بهبهان استان خوزستان
گروه رفتگران طبیعت بهبهان در نودمین برنامه محیط زیستی اقدام به پاکسازی طبیعت و همچنین کاشت 110 نهال در منطقه چاه بوعلی - امامزاده عبداله به یاد هادی فهیمی کارشناس خبره حیات وحش و دیگر جان باختگان سقوط هواپیمای تهران یاسوج کرد.

16_ قرارسبز در شهر فسا استان فارس
در اقدامی خودجوش توسط دوستداران طبیعت کاشت درخت در منطقه استخر شهر ششده فسا انجام شد.

705

کد خبر: 913715

وب گردی

وب گردی