اکران فیلم‌های نوروزی همچنان در هاله‌ای از ابهام

هر چند کمتر از دو هفته به پایان سال 96 باقی مانده اما همچنان خبری از فیلم های اکران نوروز نیست.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، اکران های نوروزی سینما بحثی است که هر ساله منتقدان زیادی را به همراه داشته و همچنان دارد، موضوعی که در درجه اول متوجه شورای صنفی نمایش و سیاست های حاکم بر شورا است.

برخی کارگردان فیلم های پر فروش را لایق این اکران ها می دانند، برخی فیلم هایی که در رای گیری مردمی بیشترین رای را به خود اختصاص داده اند و برخی معتقدند اکران نوروزی سهم فیلم های سیمرغ گرفته جشنواره فجر است. بنابراین تصمیم گیری این شورا همیشه مورد توجه رسانه ها و اهالی سینما بوده است.

همچنین تصمیمات دیگر شورا در این حوزه و در نزدیکی عید نوروز نیز مورد توجه و اثر گذار بر اکران های نوروزی است. یکی از این تصمیم ها اکران فیلم هایی که انتظار می رفت فروش خوبی داشته باشند از اسفندماه بود، تا این امر علاوه بر برآوردن انتظار اکران این فیلم ها در نوروز به فروش گیشه سینما در ماه بسیار کم فروش سینما یاری رسانده باشد.

سال 94 فیلم‌ «من سالوادور نیستم» از 5 اسفند و سال گذشته فیلم «خوب بد جلف» از 27 بهمن روی پرده سینماها رفته اند و در ازای آن هفته های اکران فیلم کمتر محاسبه شد. این کار به این دلیل معقول و لازم است که صاحبان آثار تشویق شوند تا فیلم‌هایشان را در اسفندماه اکران کنند و به سینما‌ها در این ماه رونق دهند.

اما امسال نه تنها خبری از اکران های قبل از نوروز و به کارگیری چنین ترفندی نیست، بلکه فیلم و سینماگرانی که مدعی اکران نوروزی هستند نیز از این اتفاق بی خبر هستند. هر چند که در خبر ها آمده است که اکران 96 تا بهمن ماه 170 میلیارد بوده است و این رقم نوید سال بهتری را به اهالی سینما داده است اما اگر میزان فروش اسفندماه مورد بررسی قرار گیرد، می توان عدم اتخاذ تدابیر درست برای اکران های سال های آتی را نیز متصور شد، تدابیری که می توان پس از گذشت نوروز مورد بررسی قرار داد و تحلیل و بررسی کرد. تدابیری که عدم به کار گیری آنها می تواند به فروش گیشه در طول سال 97 ضربات جبران نا پذیری را وارد کند.

در این روزها اخبار ضد و نقیضی از اکران برخی فیلم ها شنیده و سپس تکذیب می شود و همین نشانه بلاتکلیفی در تصمیمات است. حالا با اینکه اسفندماه فرصت خوبی برای نمایش جدید فیلم‌های نوروزی است و یا بهتر است بگویبم بوده است امیدواریم این شورا هر چه زودتر به مانند سال های اخیر به تصمیمات درستی برای اکران های نوروزی برسد و سال آینده سالی بسیار خوب برای اهالی سینما و گیشه های فروش فیلم باشد، چرا که سالی که نکوست از بهارش پیداست...

500

کد خبر: 913788

وب گردی

وب گردی